לאחר טעות באה התפקחות

לאחר טעות באה התפקחות

בדרשה מפורסמת שיהודי נצרתי נחמד, אנושי, מוסרי וסלחני לכאורה פעם נשא על ההר, בין השאר הוא אמר שעץ יש לשפוט לפי פיריו לא מראו.

למעשה, הרעיון הזה די דומה לאימרה שאסור לשפוט ספר לפי הכריכה שלו, או להתרשם מצילצולים רמים שמטבע יחיד משמיע כשמנערים קיש קיש בקרייתו.

ציטוט:

החלטת הוועדה באו״ם סללה את הדרך לחוות דעת של בית הדין בהאג, על סיפוח לכאורה של יהודה ושומרון. מתי זה יקרה? עד כמה יש להחלטה שיניים ומה המשמעות? מי הצביע עם ישראל ומי אכזב את משרד החוץ? ומה תוכל הממשלה הבאה לעשות עם כאב הראש?

ציטוט:

החלטה 452 היא החלטה שנתקבלה במועצת הביטחון של האומות המאוחדות ב-20 ביולי 1979, והיא עוסקת בבנייה הישראלית בשטחים שנכבשו על ידה במהלך מלחמת ששת הימים ; יהודה ושומרוןרצועת עזהמזרח ירושלים ורמת הגולן. ההחלטה התקבלה פה אחד מלבד ארצות הברית שנעדרה מההצבעה.

ההחלטה התקבלה כתוצאה מוועדה שהוקמה לחקור את עניין ההתנחלויות אחרי שהחלטה 446 של מועצת הביטחון של האו”ם התקבלה. בהחלטה 452, מועצת הביטחון מגנה את חוסר שיתוף הפעולה של ממשלת ישראל עם הוועדה והביעה את דאגתה ממדיניותה של ישראל בנוגע להמשך הבנייה הישראלית בשטחים כיוון שלמדיניות זו “אין כל בסיס חוקי ומפרה את אמנת ז’נבה הרביעית הדואגת לרווחתם של אוכלוסייה אזרחית בזמן מלחמה.”

“מועצת הביטחון קוראת לממשלת ישראל ולתושביה להפסיק באופן דחוף את ההקמה, התכנון והבנייה של התנחלויות בשטחים שנכבשו במהלך מלחמת ששת הימים כולל בירושלים המזרחית”.

עד כאן ציטוט.

מה ניתן לומר על שיח קוצני שמנפנף באקדח וצורח יש לירות במפגינים בקול ניחר? איזה יבול נקצור מחר לאחר זריעת שנאה, טינה וגזענות אלימה?

סביר שבעיקבות התגרות לאומנית, שתלטנית וגזענית תוצת מהומה נפיצה, וזו כמובן תביא תגובה קשה, שהרי יש ניבחרי ציבור שחשים חובה קדושה להפגין עוצמה אלימה.

כתוצאה מההחמרה וההרעה שתגרום גישה לאומנית וגזענית מתריסה הקיצונים הלוחמניים ינסו לפעול בצורה עוד יותר נחושה, והמזרח התיכון כולו יכנס די מהר לתקופה עצובה, כואבת וקשה.

ישראל תראה בעולם כמדינה אלימה שאינה שוחרת הסרה אלא סיפוח שאינו חוקי ושליטה. המאמינים כנראה יספרו באולפנים שכולם סתם אנטישמים, ויבטיחו שתבוא לנו ישועה כהרף עין מהשכינה, ממש כמו שקרה בשואה וכשירושלים פעמיים חרבה.

מצער לחשוב שלפעמים מבינים טעויות ושגיאות רק אחרי שנכשלים, נפגעים וסובלים. חבל שלא מפיקיחים לקחים מאירועים קודמים שנגרמו על ידי מורדים לאומניים ושנאת אחים.

קישור למאמר בידיעות.קישור לויקיפדיה החלטה 452.קישור למאמר בשם- לפעמים עוצמה זו סכנה. קישור למאמר בשם- שיקולים מסוכנים ואישומים פליליים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן