מושגים שגויים יתווספו לדיברי הימים?

מושגים שגויים יתווספו לדיברי הימים?

בשלב זה עוד לא לגמרי ברור מה יכתב בכרכים העבים של דיברי הימים, שכן האירועים בעצם עוד לא רשומים. מצד שני, בדמוקרטיה חופשיה מותר לנחש ניחושים, אפילו אם הם לא מבוססים אלא על דימיונות יצירתיים.

האם ההיסטוריה הלאומית תזכור את ההסתה הפראית והשיקרית שהובילה לרצח נורא של משחרר הבירה הניצחית, שזה בעיקרון חטא חמור מאוד שלגמרי סותר את עיקרי התורה העברית?

האם המורשעת הלקויה ויורש היצר הפרוע יוזכרו בספר? האם סיפור הצוללות, כלי השייט, העמלות האישיות הסודיות והאסון במירון יהיו חלק מהזיכרון הקולקטיבי של ציון?

כאמור, עוד קצת מוקדם לדעת מה יהייה כתוב בספר, במיוחד אם זה עוד לא הודפס, ואפילו עוד לא הגיעה ההרשעה הראשונה לנאשם. מצד שני, כבר עכשיו די ברור שהחשוד תרם תרומה חשובה למדע המדינה. סך הכל, מושג לאומי רענן וחדש צץ בזמן האחרון, ומייד הפך מטבע לשון.

כנראה שהמונח- “ביביזם” יהווה סמל לכוחנות, גסות, כזבנות, עבריינות, תוקפנות, פלגנות, רישעות, חמדנות, אנוכיות, שחיתות, ניבזות ואלימות חסרת אחריות. מה אפשר לומר? לספק לאומה מושג שטרם היה קיים בעבר זה הישג נהדר.

כמובן, רק לאחר פרסום מסקנות ועדות החקירה וסיום ההליך בערכאה בהרשעה יהייה אפשר להוסיף באופן רשמי את החידוש הלשוני לאוצר התרבותי של האומה.

מה לעשות. מידי פעם ההיסטוריה מספקת לנו דוגמה רעה, ואנו לומדים להיזהר מימנה בפעם הבאה, או זו שאחריה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן