שיתוף פעולה יושיע את הדמוקרטיה

שיתוף פעולה יושיע את הדמוקרטיה

יתכן שהמיעוטים המושמצים, המקופחים והזנוחים בארץ לא יודעים שעדיף להם לחיות במשטר דמוקרטי ושוויוני מאשר לסבול אפלייה, שנאה ופגיעה.

מצד שני, האמירה שלמעלה כנראה אינה ממש נכונה, ובמזרח התיכון נהוג להתמקח ולהתווכח לפני שמגיעה תמונת הניצחון. לפיכך, לא סביר שהמשא ומתן להצלת הדמוקרטיה יסתיים בשיחת טלפון קצרה או בפירסום ידיעה מלהיבה בתקשורת האמינה.

כשמשחקים פוקר צריך לנסות להישאר רגועים, אחרת קצת קשה לרמות את היריבים האחרים בחדר. בעברית קלה, אסור לגלות התלהבות או עוגמה בזמן שעושים פוזה שכן זה מקלקל את ההצגה, ולא תורם להצלחה אלא גורם לחשיפה.

בצורה די דומה, נציג הקהילה שהוזנחה וסבלה מאז הקראת המגילה מנסה לספר שהוא מוכן לשקול תמיכה בדמוקרטיה, אבל חלילה לא יתמסר בקלות כדי להושיע את קבוצתו משנאה ואפלייה אלא אם יקבל קצת תמורה שתביא הקלה.

מה אפשר לומר? התמקחות היא חלק ממסורת יפה, וזו התחלה מעולה, שכן לשני הצדדים בעצם יש את אותה מטרה- צריך להושיע את הדמוקרטיה מהקמים לכלותה.

ציטוט:

עודה: עם גישתם הנוכחית, לפיד וגנץ לא יקבלו מאיתנו המלצה.

“מספיק שנעלה את אחוז ההצבעה בקרב האזרחים – אז לא בן גביר ולא סמוטריץ’ יהיו בשלטון”, טען עודה, והוסיף כי “מי שלא רוצה את נתניהו, בן גביר וסמוטריץ’ – צריך לחתור לאחדות כמה שיותר רחבה, שמביאה קולות ומונעת מהם להרכיב ממשלה. יש סכנה אמיתית”.

עד כאן ציטוט שמדגים את נוהל ההתמקחות, שזה כנראה עניין של תרבות. אולי חשוב להבין שאין באמירות סרבנות לפשרות והסכמות, אלא רק ניסיון לשיפור עמדות.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- למה הגזענים מתחזים ליהודים? קישור למאמר בשם- הציונות הגזענית והדמוקרטיה המשיחית. קישור למאמר בשם- סכנה לדמוקרטיה. קישור למאמר בשם- מי הביא גזען שקרן ומסוכן למשכן?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן