תרגילים משפטיים וסיחרורים קלים

תרגילים משפטיים וסיחרורים קלים

למרבה הצער, נראה שפוליטיקאים מסויימים סבורים בטעות שהציבור לא שם לב לדברים שהם מעוללים, שזיכרונו קצר ושהבנתו מוגבלת לבהייה חסרת הבנה בטלוויזיה.

במציאות, הפרהסיה מורכבת משלל שבטים, הרבה סוגים, ולפחות שני מינים שונים של אנשים ונשים. לפיכך, כשנעשים תעלולים פוליטיים שקופים שמטרתם היא נראה התחזות לשמש העמים, למרבה ההפתעה חלק מהאזרחיות הנבונות והאזרחים המשכילים מבינות ומבינים מה המדינאים זוממים.

הכותרות בטח גורמות לתושבות ותושבים לחוש כאילו מנקים בעבורן ובעבורם את האורוות, ומוודאים שחלילה לא ננוהל על ידי נאשמים בפלילים או ראשי ממשלה שבשגגה סבורים שהם מלכים, אפילו שבמציאות הם נאשמים בפלילים שגם מסובכים עד צוואר בחשד לבגידה בביטחון התושבים בעבור רווחים אישיים בלי שבמשרד הביטחון יודעים.

ציטוט:

סער מקדם את החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה – לא יחול על נתניהו.

עד כאן ציטוט.

במבט ראשון נראה כאילו מי שישב שנים עם הנאשם בפלילים לכאורה רוצה להגן על התושבים מחוטאים, נוכלים ועבריינים סדרתיים. בפועל, אולי יהייה חוק שיביל את כהונת ראש הממשלה, אבל הוא כלל לא יפריע למי שכבר מלך הרבה יותר מידי שנים, לכאורה בגד בביטחון האזרחיות והאזרחים בעבור רווחים אישיים, וגם הסתבך בהליכים משפטיים עם שלל תיקים פליליים.

בעברית קלה, נראה ששר המשפטים מתחזה למושיע מדינת היהודים ממושחתים, אבל במציאות החוק שהוא לכאורה מקדם לא יחול על ידידו הנאשם, זה שכרגע נופש להנאתו אצל חברים, שהם במקרה עדים שכבר מזומנים להליכים משפטיים.

מי אישר לעבריינים שנאשמים בשוחד, מרמה והפרת אמונים לצאת מהארץ כדי להיפגש עם עדים? זה בכלל חוקי לעשות כאלה דברים? נאשמים בפלילים בדרך כלל מורשים לתאם עדויות, לצאת לחופשות מרוחקות ולשבת לדיונים ממושכים ויסודיים עם עדים מטעם התובעים?

בקיצור, לא כל מה שבתחילה נראה תקין ומרשים בכותרות העיתונים באמת מעיד על צעדים ראויים. סך הכל, אם מגבילים את תקופת הכהונה לכולם, למה שזה לא יחול גם על הנאשם בפלילים שכבר מלך המון שנים באיזה ארבעה הרכבים?

אולי צריך להיות זהירות וזהירים כשמעיינים בבותרות העיתונים, וחשוב גם לקרוא את כל הפרטים, שכן זה מונע תסכולים או משגים. טוב שיגבילו את תקופת הכהונה של ראשי ממשלה, שכן זה עשוי למנוע השתלטות, נוכלות ושחיתות.

מצד שני, קצת חבל וגם תמוה שהחוק המוצע לא יחול על מי שכבר ביצע המון פשעים כשהייה בשררה תקופה מאוד מאוד ארוכה. למה לתת לעבריינים הנחה? למה שר המשפטים בעצם נותן הקלות והטבות לעבריינים החשודים כפושעים סדרתיים?

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- שר המשפטים אוהב עבריינים?. קישור למאמר בשם- שר המשפטים אוהב הפרת חוקים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

One thought on “תרגילים משפטיים וסיחרורים קלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן