תרמנו תורה ודוגמא לדמוקרטיה

תרמנו תורה ודוגמא לדמוקרטיה

העולם כנראה צופה בנו בהתפעלות המומה ומלאת תדהמה- מי שמע על מחאה דמוקרטית מתמידה, נחושה ויעילה שאינה אלימה כנגד דיקטטורה?

ציטט:

“אי אפשר לחשוב על קמפיין טוב יותר”: המחאה הישראלית מעוררת תקווה באירופה.

לאחר שנים של סיקור בהקשר של כיבוש ושל מלחמות, החלו צרכני החדשות באירופה לראות צד אחר, חיובי יותר, של ישראל. כמה מהם, שמזהים מגמות דומות בארצותיהם, מחכים לראות כיצד יסתיים כאן המאבק

“מדהים לראות את הנחישות של הציבור הזה, שכל הניסיונות של הממשלה להוציא ממנו את האנרגיה לא הצליחו”. המחאה בישראל, הוא המשיך, מככבת בחודשים האחרונים בכותרות בנורווגיה, ומציגה אותה באור חדש, שאינו מוכר לרבים מצרכני החדשות בארצו: “רוב הסיקור לאורך השנים עסק תמיד במצב בשטחים. ההפגנות הן סיפור אחר. הן מציגות פנים ליברליות ואזרחיות של ישראל. לו אני הייתי הממונה על יחסי הציבור של ישראל, הייתי אומר שאי אפשר לחשוב על קמפיין טוב יותר”.

ציטוט:

מה אפשר לומר? כנראה שיהייה עימות מעניין בין החוק לבין הפשע, העבריינות והניסיון הפסול להחליף דמוקרטיה ברודנות. מי ינצח במערכה? הדמוקרטיה והציונות או שחיתות ורודנות?

עד כאן ציטוט.

באביב הערבי אומנם נשמעו קולות דמוקרטיים אבל המאבקים היו קצת אלימים, הרסניים וכואבים. חוץ מזה, כבר חלפו שנים ואותם מנהיגים עדיין מכהנים, אולי בגלל שהם טובים, הגונים, אמינים או מצויינים.

הקיץ הישראלי שונה מהמצופה, שכן על אף העובדה שהציבור המקומי כולל המון לוחמים נועזים ולוחמות אמיצות ההפגנות הן תרבותיות, ורק כמה שוטרים אלימים שמצייתים לפושעים מורשעים נותנים לאזרחים מכות מול מצלמות, וזאת כדי שיהיו עדויות קבילות בערכאות.

בצרפת המהפכה הדמוקרטית הייתה קצת שונה מהמחאה שמתרחשת במדינה, וטוב שהלקוייה אינה מלכה עם עוגה אלא רק מורשעת צנועה שמסתפקת בשמפנייה. אין כאן חשש לעונשים כירורגיים בלי משככי כאבים. אצלנו החוטאים מקבלים תא לאחר ההרשעה, ואם צריך אז גם טיפול מסור ותרופה, וכן מזון, שמיכה ומיטה.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- עימות בין הציונות לעבריינות ורודנות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן