איך הספורט משפיע על רצפת האגן שלנו

איך הספורט משפיע על רצפת האגן שלנו

רצפת האגן היא קבוצת שרירים ורצועות הממוקמות בבטן התחתונה התומכות באיברים הפנימיים הנמצאים בגובה האגן.

במשך שנים, רצפת האגן התקשרה ישירות למצב הבריאותי שלנו. הסיבה לכך היא שרצפת אגן חלשה עלולה להוביל לכל מיני בעיות כמו צניחה, בריחת שתן, הפרעות בתפקוד המיני, דפוס נשימה לא נכון או אפילו כאבי גב תחתון.

כך משפיע הספורט על רצפת האגן
ישנם ענפי ספורט עם ביקוש נמוך על רצפת האגן, כמו שחייה או רכיבה על אופניים, אך ישנם ענפי ספורט אחרים כמו ריצה או הרמת משקולות הדורשים הרבה יותר הפעלה של רצפת האגן.

במהלך כמה כיווצי בטן עזים מאוד, כמו אלה הדרושים לביצוע חטיפה או חטיפה, הבטן דוחפת את שלפוחית ​​השתן וכך הסוגר אינו מסוגל להחזיק את השתן.

אם לזה נוסיף גם שחלק מההשפעות המתרחשות בענפי ספורט אלה (למשל כאשר אנו צועדים במהלך הריצה) נספגים בשרירים הפנימיים כמו אלה של רצפת האגן, יש לנו כתוצאה סופית היחלשות מהשרירים האלה.

זו הסיבה מדוע מתרחשת דליפת שתן כלשהי במהלך תחרויות הדורשות מאמצים אינטנסיביים מאוד, ובריחת שתן היא בדיוק הבעיה העיקרית שיש לרצפת אגן חלשה.

לכן, במקרה בו אנו מתרגלים ספורט כמו ריצה, מומלץ להשתמש בהנעלה המיועדת לכך, עם יכולת ריפוד טובה, אך רצוי גם לבצע תרגילי רצפת אגן ספציפיים כמו תרגילי קיגל.

פעילות גופנית כטיפול לחיזוק רצפת האגן
כפי שציינו, תרגילי קיגל הם הכלי הספציפי ביותר לעבודה ברצפת האגן.

הדבר החשוב ביותר במקרה זה יהיה לאתר נכון את שריר הפרינאום, אחרת לא נוכל לעורר את השריר הזה בצורה מספקת.

אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי הפסקת הטלת שתן כאשר אנו הולכים להטיל שתן, שכן לשם כך עלינו לכווץ את השרירים עליהם נצטרך לעבוד מאוחר יותר.

כדי לבצע את תרגילי קיגל נבצע גם כיווצים מהירים שיאפשרו לנו לעבוד בזמן קצר יותר, וגם כיווצים איטיים יותר, שיאפשרו לנו לאתר טוב יותר את הגירוי. בכל מקרה, הדבר החשוב יהיה, כמו תמיד, התמדה בעת אימון רצפת האגן.

אנו יכולים לעשות אותם בין אם אנו שוכבים, יושבים או אפילו עומדים, ומכיוון שהשרירים בהם נעבוד נמצאים באופן פנימי, אנו יכולים לבצע אותם בכל זמן ובכל מקום.

סוגים אחרים של תחומים כמו יוגה ופילאטיס מאפשרים גם להשפיע על שרירים אלו. למרות שהם עושים זאת בצורה פחות מקומית וספציפית, הם גם יעזרו לנו להפעיל שרירים אחרים לעבודה ולהגדיל את הפעילות הגופנית בסופו של יום.

רצפת האגן: מי צריך לעבוד על זה?
ברור שאנשים עם בריחת שתן הם קהל היעד העיקרי לתרגילי רצפת האגן, אך הם לא היחידים.

במהלך ההיריון ולאחריו, מתרחשים שורה של שינויים בשרירים אלו המחלישים את רצפת האגן. זו הסיבה שנשים רבות עשויות להיות נוטות יותר לבריחת שתן אחרי לידה ועליהן לשקול לעבוד גם על השרירים הללו.

לבסוף, גם גברים לא בורחים. רצפת האגן תומכת באיברים של מערכת השתן, העיכול והפריון הנמצאים באזור האגן שלנו, אך היא גם מסייעת לשלוט בשפיכה אצל גברים ויכולה לשפר את הזקפות, כך שאין תירוץ.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן