גוגל תאפשר למתחרותיה להופיע כמנועי חיפוש המוגדרים כברירת מחדל באנדרואיד בחינם

גוגל תאפשר למתחרותיה להופיע כמנועי חיפוש המוגדרים כברירת מחדל באנדרואיד בחינם

בעקבות חקירות המונופול לכאורה של גוגל באנדרואיד, האיחוד האירופי לחץ על החברה לאפשר בין היתר שימוש במנועי חיפוש שונים. זה הוביל אותנו למערכת הצעות מחיר להיות מנוע החיפוש המוגדר כברירת מחדל בסמארטפונים של Android. עם זאת, זה לא עבד כצפוי. כעת גוגל אומרת שהיא נפטרת ממערכת ההצעות ותציג את מתחרותיה בחינם.

הרעיון מאחורי זה הוא שלמשתמש יש יותר אפשרויות. בעת הגדרת מכשיר אנדרואיד באיחוד האירופי, משתמשים יכולים לבחור מנוע חיפוש ברירת מחדל שאינו  Google. בדרך כלל מוצגים שלושה ספקים יחד עם חיפוש Google, אולם שלושת הספקים הללו צריכים לשלם סכומים משמעותיים לגוגל כדי להופיע שם.

חלק מהמתחרים התלוננו יותר מפעם אחת על שיטה של גוגל. הם ציינו כי הם מטילים ספק בגישה ובכדאיותה, מכיוון שהיא מציעה שוב נראות וכוח לגדולים ביותר (אלה שיכולים לשלם הכי הרבה). לאחר קבלת התלונות הללו, האיחוד האירופי הפעיל לחץ רב יותר על גוגל לשנות את השיטה בה הם מציגים את המתחרים בכדי לתת הזדמנות שווה לכולם.

שנים עשר חלופות למנוע החיפוש באנדרואיד
כפי שגוגל מזכירה בבלוג הרשמי שלה, שינויים חדשים ייכנסו לתוקף החל מחודש ספטמבר. החברה תפסיק להתמודד על עמדות במסך התצורה ותציג ישירות למתחרים עוד מנועי חיפוש וזאת מבלי שהמתחרים (גדולים וקטנים) ייאלצו לשלם על כך. בסך הכל יוצגו 12 מנועי חיפוש לבחירת ברירת המחדל.

“לאחר הערה נוספת של הנציבות, אנו מבצעים כעת שינויים אחרונים במסך הבחירה, כולל השתתפות בחינם עבור ספקי חיפוש זכאים”, אמר אוליבר בת’ל, ראש התחרות של גוגל באירופה, המזרח התיכון ואפריקה. כשבוחרים באחת החלופות לחיפוש בגוגל, זה יהיה מנוע החיפוש המשמש במכשיר ובאפליקציות כמו Chrome. אפליקציית מנועי החיפוש תורד אוטומטית.

להלן התנאים שגוגל מציבה על מנועי החיפוש השונים בכדי להערים קשיים
כלל מנועי החיפוש חייבים להיות כלליים ולא ספציפיים לנושא מסוים. כמו כן, על המנועים להיות בעלי אפליקציה חינמית בחנות Play. ולבסוף מומלץ לאסור על מנועי חיפוש להפיץ באופן ישיר תוצאות ומודעות של Google. נראה שינויים אלה יחלו ב -1 בספטמבר הבא באיחוד האירופי ובבריטניה.

אליאור סרור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן