כך החזיר ה- FBI חלק מכופר של 4.4 מיליון דולר בביטקוינים ששולמו לאחר ההתקפה עם תוכנת הכופר דארקסייד

כך החזיר ה- FBI חלק מכופר של 4.4 מיליון דולר בביטקוינים ששולמו לאחר ההתקפה עם תוכנת הכופר דארקסייד

משרד המשפטים של ארצות הברית הודיע ​​ביום שני על התאוששות חלק מהכופר ששילמה חברת הצינור הקולוניאלי לפושעי רשת שחסמו חלקית את התשתית שלה באמצעות תוכנת הכופר דארקסייד. באופן ספציפי, הם תפסו 2.3 מיליון דולר אמריקני של כ -4.4 מיליון ששולמו במטבעות קריפטוגרפים.

המתקפה התרחשה בתחילת מאי בחברה זו, חברת צינורות הנפט הגדולה ביותר בארצות הברית, וגרמה למחסור בדלק, לעליית מחירים ולהכרזה על מצב חירום מאז כל פעולות הצינור כמערכת הופסקו זמנית. המדינה חיה במצב קריטי במשך שעות.

הכופר באמצעות מטבעות הביטקויין הועבר לכתובת ספציפית במספר העברות בכדי להקשות על מעקב אחריהם, אך ל- FBI היה המפתח הפרטי של הארנק.

על פי מחלקת הממשלה, צינור המושבות הודיע ​​ל- FBI כי הוא סובל ממתקפת סייבר זו, שקיבל בקשת כופר לכ- 75 ביטקוינים והסכים לשלם. באותה תקופה סכום שהגיע לכ -4.4 מיליון דולר. כעת, עם קריסות הביטקוין האחרונות, ערכו נמוך בהרבה.

ה- FBI במצוד אחר הביטקויין האבוד וגישה לפרטי הסיסמאות של הארנק הקריפטוגרפי

בזכות ההודעה המוקדמת שהועברה ל- FBI, הם מסבירים ממשרד המשפטים, ניתן היה לבדוק את ספר החשבונות של Bitcoin, לאתר מספר העברות ולזהות סביב 63.7 ביטקוין. סכום שהלך לאותה כתובת ומייצג חלק גדול מהכופר ששולם, שלא צוין, אם כי הוא מוערך באותם 75 ביטקוין שהוזכרו

צו ההשתלטות אושר ביום שני על ידי בתי המשפט, ובזכות העובדה של- FBI היה המפתח הפרטי לגישה לנכסים, 63.7 הביטקוין ששוויו מוערך כיום ב -2.3 מיליון דולר. הסכום הזה, גם אם היה קריפטואקטיבי, מייצג את התוצר הניתן למעקב של חדירת מחשב והסחורה הכרוכה בהלבנת הון, מסבירים הרשויות, ולכן ניתן לתפוס אותם על פי חוקי ההחרמה האזרחית.

הרשויות לא הסבירו כיצד השיגו את המפתח הפרטי שאפשר להן לגשת לארנקם הקריפטוגרפי של עברייני הסייבר ולתפוס חלק גדול מהביטקויין ששולם ככופר

ה- FBI לא גילה כיצד הצליחה להשיג את המפתח הפרטי שהעניק לו גישה לארנקם של עברייני הסייבר. כתובות ביטקוין, כידוע, מבוססות על מערכת הצפנה כפולה המורכבת ממפתח ציבורי, שניתן להתייעץ איתו, ומפתח פרטי, זה שיש למשתמשים ומאפשר להם לפעול עם המטבעות הדיגיטליים שלהם. אלמנט בסיסי: ישנם מספר מקרים של חשבונות מגושמים, עם מאות מיליוני דולרים בביטקוינים, שאינם נגישים.

למרות שהבטיחו כי ה- FBI ומשרד המשפטים ימשיכו להילחם במתקפות סייבר עם תוכנות כופר בכל האמצעים העומדים לרשותם, כולל מעקב אחר מטבעות קריפטוגרפים ותפיסתם “כך שהתקפות אלה יקרות יותר ופחות משתלמות עבור חברות עבריינים”, הם נזכרים בכך “תשלום כופר הוא הדלק המניע את מנוע הסחיטה הדיגיטלית.”

אליאור סרור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן