והרי החדשות- כנראה שיש בעיות

והרי החדשות- כנראה שיש בעיות

זה מצויין שבדמוקרטיה יש תקשורת חופשית שמאפשרת ביקורת ציבורית. למעשה, רק במשטרים רודניים הדברים קצת שונים, אבל ברוב העולם חיים אנשים יחסית תרבותיים שכן מכבדים אחרות ואחרים.

כאשר שליטים ביישניים וכוחניים סותמים פיות ולא מאפשרים לעיתונאיות ועיתונאים לדווח לצופות ולצופים על האירועים, המישגים, הכשלים, החטאים והסיכונים, האזרחיות והאזרחים כמעט לא יודעים על הדברים.

מצד שני, היום לכולם ולכולן יש גישה למידע, ומנהיגי העולם החופשי גם פרסמו הודעה שמסבירה מה קורה לפרהסיה: כנראה שרוסיה פתחה לפני כמה שבועות במלחמה יזומה, ותוקפנותה האכזרית והגסה מאיימת על יציבות האנושות כולה. זהו, אז עכשיו כולן וכולם יודעות ויודעים, פרט אולי לרוסיות והרוסיים.

ציטוט:

ביידן וראשי נאט”ו בבריסל – “רוסיה מאיימת על הביטחון העולמי”

ארה”ב הכריזה על חבילת סיוע חדשה לאוקראינה הכוללת מל”טים מתאבדים וטילי נ”מ בשווי 800 מיליון דולרים. החבילה צפויה להגיע לאוקראינה החל ממחר. גם בבריטניה הודיעו על חבילת סיוע חדשה הכוללת 6,000 טילים וסיוע כלכלי של 32 מיליון דולר, וכן על סנקציות נוספות שהוטלו על עשרות חברות ואזרחים רוסים.

ציטוט:

“אין מלחמה, אבל פצצות הגרעין בדרך לאירופה” – כך מוצגת הפלישה לאוקראינה בתקשורת הרוסית.

נדמה שהדיווחים ברוסיה לקוחים מעולם אחר: העיתונים המערביים נחסמו בגלל הפצת “דיסאינפורמציה” ולפעילות של הצבא הרוסי אסור לקרוא “מלחמה”, והתקשורת ברוסיה מציגה נרטיב “קרמליני”

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, בערך חודש לאחר פריצת המלחמה באירופה העולם החופשי לכאורה מבין שתוקפנות אלימה היא דבר מסוכן והרסני שאינו תרבותי או דיפלומטי. יתירה מכך, המערב אפילו מתגבש ומתערב, הצבא הרוסי סובל אבידות כבדות ומתעכב, וברוסיה המשבר הכלכלי הכבד כבר מורגש הייטב.

כמה זמן עוד יעלו באוקראינה האומללה והחרבה ערים בעשן עד שהרודן העקשן יבין שהוא ישלם על טעותו ביוקר רב בגלל שזרע הרס וחורבן, ואולי גם ידרש להעביר לקורבנות פיצויים במזומן?

פעם המעצמות נתנו לרודן חמדן ועבריין להשתלט על צ’כיה בתקווה שירגע, אבל די מהר הבינו את טעותן. דומה שהיום התגובה במערב כבר לוקחת בחשבון את הנזקים הנוראיים שבאים כשלא שמים גבולות נחרצים בפני רודנים אכזריים ותוקפניים עוד כשהם קטנים.

קישור למאמר ב- N12 קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם: הנזק מצטבר והצאר לא עוצר. קישור למאמר בשם: מלחמה היא טעות יקרה ועצובה. קישור למאמר בשם- הסכמים עדיפים מנזקים ועימותים. קישור למאמר בשם- אלימות היא טעות חסרת התחשבות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן