גוגל שוב בכותרות: CEDRO מגנה את גוגל בגין “ניצול לרעה של השירותים שלה

גוגל שוב בכותרות: CEDRO מגנה את גוגל בגין “ניצול לרעה של השירותים שלה

רק 24 שעות חלפו מאז הכתבות על גוגל שהולכת ומסתבכת 
וכפי הנראה מצבה של גוגל הולך ונהיה קשה הרבה יותר בכל יום שעובר 

האיחוד האירופי הולך לחקור מחדש את גוגל על הפיכתה למונופול
האיחוד האירופי בתגובה לעיתון ברשת בעניין גוגל

CEDRO, הארגון המייצג את האינטרסים של מחברים ומוציאים לאור עיתונים או כתבי עת, גינה את גוגל בפני הוועדה הלאומית לשווקים ותחרות בגין “ניצול לרעה של מעמד דומיננטי בשוק לצבירת חדשות ולפרסום דיגיטלי”. התעללות לכאורה זו תבוצע באמצעות Google Discover.
 
הישות מבטיחה כי הפעילות שמפתחת חברת הטכנולוגיה האמריקאית עם Discover “מעכבת את השוק החופשי בתחום צבירת התוכן.” בנוסף, הם סבורים כי הנוהגים שהם מגנים “מדרדרים את עצמאותם, את ריבויו ואת חופש העיתונות.”

“Google Discover מונע את השוק החופשי בתחום צבירת התוכן”
מצב שמזכיר את המצב שהסתיים עם סגירת חדשות גוגל בשנת 2014, שירות שיכול לחזור בקרוב. למעשה, על פי רויטרס, גוגל מבקשת הסכם עם התקשורת הספרדית.

“מסרבים לשלם למו”לים בעיתונים ובמגזינים”

CEDRO כבר תבעה את גוגל לפני מספר חודשים, בגין אי תשלום זכויות היוצרים עבור שירות זה שמציע חדשות למשתמשים. לדברי המנהל הכללי של הארגון, חורחה קוראלס, החברה לא עמדה בהוראות סעיף 32.2 לחוק הקניין הרוחני שלנו. הם דרשו תשלום של 1.1 מיליון יורו.

גוגל מגנה על עצמה ומבטיחה שהם “אחת התומכות הכספיות הגדולות ביותר בעיתונות בעולם”
מהארגון המייצג 26,779 מחברים ו -2,402 מפרסמים, רשות התחרות הצרפתית קנסה לאחרונה את גוגל
ב -220 מיליון יורו “בגין ניצול לרעה של מעמדה הדומיננטי בשוק הפרסום הדיגיטלי” וגרמניה רק ​​פתחה תיק נגד החברה מסיבות דומות.

מקורות גוגל ציינו בפני Xataka כי הם אינם יכולים להגיב משום שאינם יודעים את פרטי התלונה ואף לא קיבלו כל הודעה מה- CNMC. יחד עם זאת, החברה מבטיחה שהם “אחת התומכות הכספיות הגדולות ביותר בעיתונות בעולם”. בספרד הם כבר השקיעו 12.1 מיליון יורו במטרה לתמוך בפרויקטים של פרסום ספרדי, הם מציינים.

רוב האמור לעיל מבוסס על מידע שהגיע ישירות למערכת עיתון ברשת.

עדכונים נוספים יפורסמו כשיגיעו

אליאור סרור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן