האיחוד האירופי בתגובה לעיתון ברשת בעניין גוגל

האיחוד האירופי בתגובה לעיתון ברשת בעניין גוגל

בהמשך לפרסום מוקדם יותר
הנציבות האירופית אישרה זה עתה לעיתון ברשת כי פתחה בחקירת מונופולים נגד גוגל ופייסבוק. המוסד מבקש לבדוק האם חברת מאונטיין הפרה את כללי התחרות של האיחוד האירופי בכך שהיא מעדיפה את שירותי הפרסום שלה לרעת המפרסמים, התקשורת והמתחרים בשוק זה.

זו החקירה הגדולה הרביעית של החברה, שלושת הקודמות הוסדרו עם קנסות של מיליוני דולרים
2,420 מיליון יורו, 4,340 מיליון עבור אנדרואיד ו –1,490 מיליון יורו עבור AdSense. כלומר, זה אפילו לא המקרה הראשון שיש לנהוג באחריות עם נתוני משתמשים.

הנציבות האירופאית מכה שוב ויש גם קנס גדול באופק

מרגרטה וסטגר, נציבת אירופה לתחרות, הביעה כי הם “מודאגים מכך שגוגל הקשתה על שירותי פרסום מקוונים יריבים להתחרות בערימה המכונה טכנולוגיית הפרסום.

זה עניין בעל רלוונטיות מיוחדת, מכיוון שעל פי ההצהרה שוק הפרסום באיחוד עמד על 20,000 מיליון יורו, וגוגל היא השחקנית הגדולה בשוק יחד עם פייסבוק, שנחקרת גם לגבי פרקטיקות מונופוליסטיות בנוגע לפרסום.

הנציבות תנתח האם הפעולה של גוגל מטה את התחרות לטובתה על ידי הגבלת הנתונים שמקבלת חברת מנועי החיפוש מצדדים שלישיים. כחלקים מרכזיים בהחלטה, תיבחן החובה להשתמש בשירותי ‘Display & Video 360‘ או Google Ads כדי לפרסם ב- YouTube. הרלוונטית ביותר, עם זאת, נראה כי לעתיד תהיה פרטיות סנדוקס, המערכת החדשה שאיתה גוגל מתכוונת לבטל קובצי cookie של צד שלישי כדי להחליפם ב- FloC, מערכת הקוהורט שבאמצעות מעקב אחר המשתמשים בנפרד, להיעשות לקבוצות שחולקות תחומי עניין.

דבר זה יכול לשפר את פרטיות המשתמש אם כי מצד שני גוגל מכירה את המשתמשים הרבה מעבר לעוגיות, אך היא יכולה לפעול כך שלחברה תהיה שליטה רבה יותר בנתוני המשתמשים בה. הם יבדקו את אותו הדבר עם התוכנית להפסיק להציע את מזהה הפרסום לנייד של Android לצדדים שלישיים.

להלן תגובתה הרשמית של גוגל:
“אלפי חברות אירופאיות משתמשות במוצרי הפרסום שלנו כדי להגיע ללקוחות חדשים ולממן את אתרי האינטרנט שלהם מדי יום. הם בוחרים בהם מכיוון שהם תחרותיים ויעילים. אנו נמשיך לעבוד באופן בונה עם הנציבות האירופית לענות על שאלותיהם ולהדגים את היתרונות של מוצרים לעסקים ולצרכנים אירופיים “.

ואנחנו שואלים עד מתי יימשך המונופול של גוגל ופייסבוק, ומתי הממונה על ההגבלים יפתח את השוק לתחרות נוספת בתחום.

צוות עיתון ברשת ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות, יהיה בקשר עם האיחוד האירופאי, ויעדכן כשיגיעו התפתחויות נוספות.

אליאור סרור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן