המדינה הראשונה שתאמץ את הביטקוין כמטבע חוקי, האמנם?

המדינה הראשונה שתאמץ את הביטקוין כמטבע חוקי, האמנם?

ביום שבת האחרון הסתיימה במיאמי ועידת הביטקוין 2021, שכונתה על ידי חלקם כ”אירוע הגדול ביותר בביטקוין בהיסטוריה. ” עם כניסתו, ראש העיר, פרנסיס סוארס, אישר את מאמציו להפוך אותה ל”בירת העולם “של מטבע החוץ.

עם זאת, הודעה בלתי צפויה עשויה להעביר את ההון הלא רשמי מאות אלפי קילומטרים דרומה יותר מיבשת, ובדרך אגב לשנות את מעמדו החוקי של הביטקוין ברחבי העולם.

במהלך שיחתו של ג’ק מאלרס, מייסד ארנק הקריפטו סטרייק שהתגורר לאחרונה באל סלבדור, הוא הקרין סרטון מוקלט מראש בכיכובו של לא אחר מאשר נייב בוקלה, הנשיא השנוי במחלוקת של אותה רפובליקה מרכז אמריקאית.

בסרטון זה, בוקלה מאשר כי לאורך השבוע הוא מתכנן להפנות הצעת חוק למחוקק ארצו שמטרתה להמיר את הביטקוין למכרז חוקי.

מהלך אסטרטגי זה לא רק יהפוך את אל סלבדור למדינה הראשונה שאימצה רשמית את המטבע הקריפטוגרפי, אלא “בטווח הקצר זה ייצור מקומות עבודה ויסייע בהכללה פיננסית לאלפי אנשים הנמצאים מחוץ לכלכלה הפורמלית.” ביום ראשוןהאחרון, אישר בוקלה מחדש את כוונותיו בשרשור טוויטר:
“לביטקוין שווי שוק של 680,000 מיליון דולר:
אם יושקע 1% באל סלבדור, זה יגדיל את התוצר שלנו ב -25%.”

“בנוסף, לביטקוין יהיו 10 מיליון משתמשים פוטנציאליים חדשים והדרך הצומחת ביותר להעברת 6 מיליארד דולר בשנה בהעברות כספים (מתוכם, חלק גדול ממנו אבוד למתווכים).”

ככל הנראה לא ניתקל בהתנגדות להצעת החוק של בוקלה
קניונים, שהודיעו על פתיחתם הקרובה של משרדי סטרייק באל סלבדור, הגדירו את הכרזתו של בוקלה כ”זריקה לטובת הביטקוין שנשמעה ברחבי העולם “.

המשקיע (והנושא הסטנדרטי של המטבע הקריפטוגרפי) טים דרייפר הבטיח כי לאחר “המהלך המבריק” הזה, אל סלבדור תחל לקבל יזמים ומשקיעים רבים כבר בשבועות הקרובים. בוקלה כבר היה מוכן לאמץ “חדשנים” שרוצים “לדמיין מחדש את עתיד הפיננסים”.

מעבר לאמור לעיל, בוקלה מסר מעט פרטים טכניים אודות החקיקה שהוא מעוניין להעביר (מעבר לעובדה שהיא תתקיים במקביל למכרז החוקי הנוכחי של המדינה, הדולר האמריקאי)

אבל אנחנו יודעים שזה מאוד לא סביר שהאסיפה הלאומית של סלבדור תפיל את הצעת החוק: רק לפני שלושה חודשים, מפלגתו של בוקלה (רעיונות חדשים) זכתה ב -56 מושבים מתוך 84. הרוב המוסמך הזה הוסיף לתמיכתם של 5 סגנים ממפלגה אחרת.

כפי שאנו רואים עתיד הביטקויין עשויי לעלות בשבועות הקרובים וזה הזמן להשקיע במטבע זה 
האם גם בישראל יאמצו את המודל של בוקלה ומתיי ? ימים יגידו 

אליאור סרור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן