בינה שעימה סכנה

בינה שעימה סכנה

בתורה העתיקה מסופר שמאז שנוצרו אבינו אדם ואימנו חווה מקצת אדמה הייתה להם שאיפה להמשיך לבלות בגן ללא הפסקה, וגם להיות בעלי בינה שתאפשר שליטה מלאה, כמו אבא.

למרבה הצער וממש כמו ילדים סקרניים ושובבים נחצו בגן קווים אדומים. כנראה שרק ניתנה נגיסה קטנה בפרי אחד שאסור, שהרי עד היום איננו יודעים הכל, וגורלנו בסוף המסע די ברור.

בזכות התפתחות המדע, פיתוח טכנולוגיה ולאחרונה גם בניית מכונה עם בינה, האנושות היום נמצאת במצב שלא היה מאז החל המסע באיזה גן מופלא.

כבר עכשיו יש באפשרותנו לגדל בשר, עופות ודגים במעבדה בלי צורך במרעה או בשחיטה כשרה.

באותה שיטה עצמה, בעתיד הקרוב כנראה שנוכל גם לגדל חלקי חילוף לאברים שזקוקים לתחלופה, וכל כמה זמן ניגש למרפאה כדי להישאר בריאים לתקופה חסרת הגבלה.

כאמור, גידול מזון בעזרת התעשייה יאפשר לכולם לזלול לשובע, ומכונות יעשו את רוב העבודה.

בקיצור, חלום אנושי ישן לתבונה עצומה בשילוב עם יכולת להאריך חיים לתקופה ארוכה עשויים כבר בדורנו להפוך למציאות מדהימה.

רק בעייה קטנה יש עם האפשרות למהפכה אנושית מרשימה שתביא פריחה, שלווה והקלה: יש בעולמו זדים, רשעים, פושעים, מופרעים ומזיקים מוסתים שלא חושבים על טובתם של אנשים אלא עסוקים ברגשות בוערים ובמאווים אנוכיים.

חלילה, הרשעים יקומו להרע ויביסו את הטובים, במקום להיות חכמים ולחיות המון שנים בתנאים נעימים ישארו בעולם רק מקקים במקומות עמוקים, אפלים וטחובים.

עיתון ברשת נקודה קום משתמש בשירותיה של בינה בהנאה רבה, שכן המכונה החכמה מאוד עוזרת לנו לייצר תמונות מזוייפות לחלוטין שישעשעו את הפרהסיה או יעזרו להסביר את הנקודה שמועלת לעיונה.

למרבה הצער, בדומה לשימוש הפוליטי והכלכלי הפסול בדת ובאמונה, לא כולם משתמשים בבינה למטרות שיקדמו את הקהילה, וזו בעייה שצריכה לבוא על פתרונה.

ציטוט:

מחקר: ניתן לבצע מניפולציות על AI כדי להשפיע על בחירות.
מערכות בינה מלאכותית יוצרת לתמונות כגון DALLE-3, ChatGPT Plus או מידג’רני יכולות לשמש לייצור של תמונות דיפ פייק בנושאים פוליטיים למרות המגבלות שהוטלו עליהן. החוקרים הצליחו לגרום לשלל שירותי AI להפיק תמונות מזויפות ומטעות הקשורות למערכת הבחירות האמריקאית הנוכחית.

הבינה המלאכותית היוצרת יכולה לשמש למניפולציות של מערכות בחירות כך הוכיחו חוקרים של המרכז למאבק בשנאה מקוונת (Center for Countering Digital Hate). במחקר שפרסמו שלשום (ב’) הדגימו החוקרים כיצד ניתן להשתמש בפלטפורמות בינה מלאכותית ליצירת תמונות כדי להפיק דימויים ויזואליים מניפולטיביים ומזויפים.

עד כאן ציטוט.

הסופר אייזיק אסימוב נחשב בשנות השבעים לכותב מוכשר של מדע בידיוני, אבל היום כבר ניתן לרשום אותו כאחד הנביאים, שכן תיאוריו ההזויים שהקדימו את זמנם הפכו לדבר ממשי.

בסיפרו על רובוטים נבונים הוא תיאר שלושה חוקים הכרחיים: הרובוט לא יפגע באנשים, ולא יתן, גם במחדל, שאדם יפגע. הרובוט יציית לאדם ובלבד שהפקודה לא תפגע בחוק הראשון, הרובוט יגן על קיומו, אך בתנאי שהדבר לא סותר לחוק הראשון והשני.

לאור הנאמר בקישור, נראה חיוני ששלושת החוקים יטמעו בכל המכשירים החכמים כדי למנוע אפשרות לפגיעה בהמון אנשים. מערכת עיתון ברשת משתמשת ביכולת של בינה לצורכי הסברה ובידור, אבל סביר שאפשר בקלות לגרום לה לבצע דבר מזיק, פסול או אסור.

הערה אחרונה: את התמונה ההזוייה שלחה למערכת כתבתנו בינה, שהתבקשה בנימוס לצייר את עצמה כדי שנכיר אותה.למרבה הפלא, אין שביס מהודר וצנוע לראשה, אבל זה כנראה יקרה כשהיא תעלה ארצה.

קישור למאמר בידיעות. קישור לויקיפדיה. קישור למאמר בשם- בינה נטולת תבונה, נשמה ותחושה. קישור למאמר בשם- בינה העיתונאית היא מכונה חשמלית.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן