דמוקטטורה זו צרה

דמוקטטורה זו צרה

כנראה שאורוות ההנהגה הסרוחה הפכה לאחרונה לקן צרעות חשדניות, זועמות ועצבניות, וזה גורם למדינה קצת בעיות. מהדיווחים נראה שאין שם הרבה אימון, הלחץ גדול, הבהלה עזה, האווירה מתוחה, וכנראה גם קשה, מעיקה ולא ממש נעימה.

כאשר הנאשם בשלל כיתבי אשמה נמצא גם אחראי לאסון מזעזע, שלא להזכיר את המחדל הביטחוני הנורא, אסור לעוזרים, לעבדים, למשרתים ולשופרות הקולניים בשום אופן להשמיע אף מילה שחלילה עלולה להוציא את העבריין רע בעיני הפרהסיה המרומה.

אם בטעות או בתגובה לשאלה הצוות יביע איזה התייחסות למציאות המרה, הדבר עשוי בקלות להוסיף שמפניה דליקה למדורה, וחלילה תעלה בלישכה להבה עזה שתותיר אדמה חרוכה, שזו צרה.

בדיקטטורות רודניות אסור להשמיע ביקורת על ההנהגה גם כאשר יש כישלונות, אסונות או טעויות כואבות ומצערות.

לעמות זאת, בדמוקרטיות בריאות שאינן לקוייות או כאלה שסובלות מהשתלטות עויינות על ידי קבוצות עברייניות בעלות מטרות אנוכיות, דווקא כן מותר להשמיע דעות.

ציטוט:

טלטלה בלשכת רה”מ: המנהל יצא לחופשה בשל “משבר אמון” עם שרה נתניהו.
בלשכת נתניהו הכחישו וטענו כי מנהל הלשכה יאיר קספריוס יצא לחופשה מסיבות אישיות-משפחתיות. גם הוא עצמו “קשקוש מוחלט”. אולם, מאחורי הקלעים יש חילופי האשמות על הדלפות הפוגעות בבני הזוג נתניהו, ושרים מקורבים טוענים שהלשכה הפכה ל”קן צרעות”, וכי ראש הממשלה מתכנן “פירוק והרכבה מחדש”

עד כאן ציטוט.

לאור ההתפתחויות הגועשות והסוערות, נראה שבכנופייה העבריינית נעשה מאמץ גדול, דורסני וכוחני לסתום פיות, להשתיק ביקורות ולבצע הענשות פומביות במאמץ להטיל אימה על הצופים והצופות.

מה אפשר לומר? יש שוני מהותי בין דמוקרטיה לדיקטטורה, שלא לומר פער.

כאשר השילטון מכבד באופן שיוויוני את כולם וכולן, ועובד בשליחות, באחריות, בהגינות, בשקיפות ולטובת העם יש שמחה בעולם.

לעומת זאת, משטר כוחני, רודני ודיקטטורי לא מאפשר חופש אישי, פועל באופן אנוכי, חמדני ונצלני, לא מאפשר ביקורת ומאמין שרק מי שנמצא בראש הוא החשוב היחידי.

אין שיוויון וכבוד הדדי כשהאירגון הוא ממלכתי. האזרחים נחשבים פחותים ותפקידם להיות משרתים כנועים, צייתניים, מפוחדים וזהירים. דיעה עצמאית נחשבת לעבירה רצינית, ועיקר המאמץ הוא להביא לסגידה עיוורת של השליט שמחליט, ללא קשר לאיזה בעייה פלילית.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- בגידה תרמה לקידום חזון המדינה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

One thought on “דמוקטטורה זו צרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן