כמו שכבר דיווחנו באל סלבדור הביטקוין הפך החוקי, ויסייע בתוכנית להשיג אנרגיה נקייה

כמו שכבר דיווחנו באל סלבדור הביטקוין הפך החוקי, ויסייע בתוכנית להשיג אנרגיה נקייה

השבוע אנו עדים לאבן דרך בעולם המטבעות הקריפטוגרפיים והכסף, באופן כללי. ביום רביעי האחרון אל סלבדור הפכה למדינה הראשונה שהמירה את הביטקוין למכרז חוקי. מדד בולט ביותר (שכמובן העלה את ערך הקריפטו), אך לא היה ללא מחלוקת.

מלבד ההשלכות הכלכליות של הצגתו של ביטקוין כמטבע חוקי, נקודה מעניינת היא שעכשיו הגיע הזמן להתחיל לכרות את המטבעות הקריפטוגרפיים האלה. תהליך זה צורך אנרגיה, לא יותר ולא פחות מ- 129 TWh ברחבי העולם (0.6% מצריכת האנרגיה העולמית, למרות שישנם ניואנסים), ולכן אל סלבדור הודיעה על תכנית לעשות זאת באנרגיה מתחדשת: לנצל הרי געש.

כריית ביטקוין על ידי רתימת אנרגיה גיאותרמית



התבטאות נשיא אל סלבדור, נייב בוקלה, בחשבון הטוויטר שלו. בסדרת הודעות טוען בוקלה כי הורתה ל- LaGeo (חברת האנרגיה הגיאותרמית הממלכתית) להמציא תוכנית להציע מתקני כריית ביטקוין עם אנרגיה “זולה מאוד, 100% נקייה, 100% מתחדשת ואפס פליטה”. המפתח הוא להשתמש בהרי געש, שאינם נדירים בדיוק באל סלבדור.

בציוץ אחר טוען הנשיא כי המהנדסים שלו חפרו באר חדשה ש”תספק 95 מגה-וואט של אנרגיה גיאותרמית “וכי מוקד כריית ביטקוין כבר מתחיל לתכנן סביבו. מה שאתה רואה בסרטון הוא אדי מים והעקרון הוא פשוט: מים חמים הופכים לאדים ושקיטור מניע טורבינה שמייצרת אנרגיה חשמלית.

שימוש באנרגיה גיאותרמית מהרי געש הוא דבר הגיוני במדינה כמו אל סלבדור. המדינה ממוקמת בטבעת האש הפסיפית, ולכן שטחה הגעשי פעיל מאוד. המשתרע על פני 21,041 קמ”ר שלה, יש 170 הרי געש מתוכם 14 פעילים.

היבט בולט נוסף הוא שתכנית זו הושקה יום אחד בלבד לאחר אישור הביטקוין כמכר חוקי.
כעת יהיה צורך לראות כיצד הוא מיושם ומהי שילובו במערכת, מכיוון שלביטקוין יש מגבלות מסוימות כגון המספר הקטן של עסקאות חוזרות שהוא תומך בהן או העמלות שלהן.

אליאור סרור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן