ספידרס, שנחשב למכונית המרוץ המעופפת הראשונה, מבצע טיסת בכורה

ספידרס, שנחשב למכונית המרוץ המעופפת הראשונה, מבצע טיסת בכורה

במהלך השנים האחרונות התגלו אבות טיפוס שונים של מכוניות מעופפות.
חלקם מפותחים יותר מאחרים, בסופו של דבר נראה שהמטרה של כולם היא לטוס ולכבוש אזורים עירוניים. למעביד האוויר יש מטרה שונה במקצת: לעשות מרוצים של מכוניות מעופפות. כבר יש לו את הרכב הראשון בשביל מטרה זו, ה- Mk3.

בימים האחרונים החברה שעומדת מאחורי ה- Airspeeder Mk3 ביצעה את הטיסה הרשמית הראשונה. EVTOL המריאה מעל מדבריות דרום אוסטרליה והפגינה את יכולות הטיסה שלה. כמובן, בלי טייס בפנים.

הרעיון העומד מאחורי מרוצי ספייסר הוא שהם מרוחקים. הטייסים המאומנים נמצאים בסימולטור מרוחק ממנו והם שולטים בכל טיסת ה- eVTOL.

המטוס מוגמר בסיבי פחמן ומסוגל לספק סך של 320 קילוואט בהספק מלא. התאוצה שלו היא בין 0 ל -100 קמ”ש תוך 2.8 שניות ועולה לגובה של עד 500 מטר. לגבי האוטונומיה שלה, זה דבר שלא נחשף, אם כי יש לו מערכת מודולרית המאפשרת להחליף את הסוללה בקלות.

בינתיים, החברה גם אומרת שהיא עובדת על הדור הבא, ה- Airspeeder Mk4. באופן עקרוני ה- eVTOL החדש הזה יוכל להעביר בני אדם גם פנימה. אם הכל יתנהל על פי התכנון, ה- Airspeeder Mk4 יבצע את הטיסות הראשונות בשנה הבאה ובסוף השנה הבאה מרוצי ה- eVTOL הראשונים שהופעלו עם הטייס ב- eVTOL.

המרוץ הראשון השנה
גרנד פרי ה- EXA Airspeeder יתקיים לראשונה בתולדותיו בהמשך השנה אם הכל יתנהל על פי התוכנית. המרוץ יהיה הראשון מסוגו, מרוץ ה- eVTOL הראשון בעולם. “EXA מקיימת את ההבטחה לעתיד המוצג לראשונה במדע בדיוני,” אמר מייסד החברה מאט פירסון.

הרעיון הוא לקיים סדרת אירועים באזורים שונים בעולם, בהם הטייסים יניעו מרחוק את ה- eVTOL הללו. המסלול יהווה מרחב אווירי ומשוחזר גם מציאות רבודה כדי שהטייסים יוכלו להתחרות. ישתתפו ארבע צוותים עם שני נהגים כל אחד. כפי שאומר מייסד החברה, זה באמת דבר שראינו רק במדע בדיוני.

צוות העיתון יעקוב אחר המרוץ מקרוב ויביא סרטונים מעודכנים מהמרוץ ההולך וקרב

אליאור סרור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן