רעלים לא מועילים לאקלים

רעלים לא מועילים לאקלים

במקום לעודד קנייה של רכבים חשמליים שלא מזהמים משרד האוצר שוקל להעלות מחירים? מי רוצה למנוע שימוש בכלי רכב נקיים ולהמשיך שנפלוט גזים רעילים? כך מתקנים את בעיית התחממות האקלים? קונסים רכבים חשמליים ומתעלמים מהמזהמים שגורמים לנו ולעולם להיות חולים?

ציטוט ממאמר בכלכליסט היום:

מכוניות חשמליות הן נקיות יותר, אבל נוסעות בכבישים בממוצע הרבה יותר ממכוניות בעלות מנועי בנזין – כך עולה מנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ”ס) שהגיעו לידי “כלכליסט”.

כפי שנחשף ב”כלכליסט” משרד האוצר בוחן הטלת מס נסועה על רכב חשמלי – כלומר, הרכב החשמלי נוסע יותר ולכן גם בעליו ישלמו יותר.

עד כאן ציטוט מעורר השתאות.

למה לא לקנוס בעלי רכבים מזהמים ולהוזיל מחירים של רכבים נקיים? הרי זה ישפר את איכות האוויר שאנו והילדים נושמים. חוץ מזה, בצורה זו נאזן את המספרים וחלילה לא יהיו למשרד האוצר הפסדים ממיסים.

פרט לשיקולים בריאותיים, האם יש בסיפור גם לחצים כלכליים עלומים שמגיעים מיבואני הרכבים או ממזקקי הדלקים? מה עדיף לתושבות ולתושבים שנושמות ונושמים רעלים שיוצאים מאגזוזים? לא כדאי להעלות בצורה ניכרת את כמות הרכבים החשמליים שלא הורסים לנו את החיים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן