הליכה טובה לבריאותך, הליכה מהירה טובה יותר

הליכה טובה לבריאותך, הליכה מהירה טובה יותר

הליכה היא פעילות מצוינת לבריאותנו. יציאה לטיול של חצי שעה ביום יכולה לשנות באופן מהותי את מצבנו הגופני, לעזור לנו לטפל בלבנו, להפעיל את שרירינו, לשפר את זרימת הדם, בין היתר. אבל לא רק חשוב שנלך, אלא כמה מהר אנחנו הולכים.

מחקר שבוצע על ידי אוניברסיטת סידני מצא כי הגדלת המהירות בה אנו צועדים יכולה להאריך את תוחלת החיים שלנו.

החוקרים לקחו מידע מ -11 בסיסי נתונים, עם נתוני תמותה, מהאוכלוסיות האנגלית והסקוטית. המידע שנאסף היה בין השנים 1994 – 2008. בסך הכל הם ניתחו נתונים של 50,225 אנשים שדיווחו על מהירות הליכתם. החוקרים לקחו בחשבון משתנים כמו הכמות הכוללת ועוצמת הפעילות הגופנית, הגיל, המין או המשקל.

בתוצאות, הם מצאו כי הליכה בקצב בינוני קשורה לירידה של 20% בתמותה, בעוד שהליכה מהירה הורידה את הסיכון ל -24% בהשוואה להליכה איטית.

הדבר נכון גם לגבי הסיכון למות ממחלות לב וכלי דם. הליכה בקצב בינוני הפחיתה את הסיכון ב -24% והליכה מהירה ב -21% בהשוואה, שוב, להליכה איטית.

נראה שהשפעה זו בולטת עוד יותר בקבוצות של אנשים מבוגרים. נראה כי לאנשים מעל גיל 60 שהלכו בקצב בינוני היה סיכון נמוך ב 46% למות ממחלות לב וכלי דם. אלו שהלכו מהר היו מצדם בסיכון של 53% פחות.

מקצב ההליכה האינדיבידואלי של כל אחד מהם דווח על עצמו, מה שעלול היה לגרום לחסר כלשהו במדידת הקצב, מה שעלול להשפיע על התוצאות. עם זאת, מעניין לדעת את הקשר שיש לקצב בו אנו הולכים על בריאותנו.

כמו תמיד, יש צורך במחקר נוסף כדי לאשר תוצאות אלו. בכל מקרה, אנו ממליצים לכם, במהירות או לאט, לצאת לטיול ולנצל את היתרונות שיש לתרגיל הפשוט הזה לגופנו.

אליאור סרור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן