המישרד להרעלת הסביבה

המישרד להרעלת הסביבה

לפני מספר חודשים נעשתה פנייה מנומסת למישרד להגנת הסביבה. הועלתה הצעה לתת למדינה כמה שיטות מעניינות ומקוריות להפקת חשמל והתפלת מי ים בעזרת כוחות טבע. הדבר נעשה מתוך מחשבה שכזה דבר עשוי להפריח את השממה ואולי קצת להוזיל לנו את יוקר המיחייה.

אחרי כמה תכתובות, שבעיקר נועדו לספק הבהרות לרעיונות ותשובות לשאלות, הפסיקו להגיע תגובות. זה היה קצת מוזר, שכן בן גוריון פעם המליץ לנסות להפריח את המדבר, ומחיר החשמל והמים כאן די יקר.

היום פורסמה ידיעה שאולי מספקת תשובה לתמיהה. המישרד להגנת הסביבה כנראה לא מעוניין בקידום אנרגיה ירוקה, יעילה, זמינה וזולה, אולי בגלל שמי שכרגע מוכר אנרגיה מזהמת למדינה עשוי להפסיד הכנסה, ואם חלילה הארץ תהייה נקייה בעצם לא יהיה צידוק לקיומו של המישרד להגנת הסביבה.

ציטוט:

בגלל החלטת המשרד להגנת הסביבה: ייצור חשמל בגז יוגבל לטובת ייצור בפחם מזהם.

המשרד להגנת הסביבה הודיע אתמול בלילה כי הוא לא מאפשר להפעיל יחידות ייצור חשמל ישנות באשדוד ■ כדי להבטיח את צורכי המערכת תידרש הגדלה של הייצור בפחם מזהם ויקר באשקלון ובחדרה

עד כאן ציטוט.

ללא קשר לעמדת המישרד המכובד, הפטנטים שנרשמו כבר קודמו, יש למיזמים שותפים, קיימים כמה יצרנים שמסוגלים ורוצים לבנות את החלקים, ובקרוב בעזרת השם יחתמו חוזים לבניית מודלים שעשויים להתגלות כמועילים.

מעניין אם תהייה התנגדות לספק חשמל ומים במחיר כמעט אפסי גם כאשר הדבר יהייה אפשרי. מי יודע? יתכן שההחלטה תתקבל על סמך שיקול כלכלי ולא סביבתי? מצד שני, אולי כדאי שהעולם שלנו יהייה קצת יותר נקי.

קישור למאמר בדמרקר. קישור למאמר בשם- חשוב לנסות ולא להרפות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן