ה-FDA אישר את הזריקה לירידה במשקל – אישור צפוי בקרוב גם בישראל

ה-FDA אישר את הזריקה לירידה במשקל – אישור צפוי בקרוב גם בישראל

מינהל המזון והתרופות האמריקני אישר את שיווקה של הזריקה סמגלוטייד (ווגובי) לירידה במשקל. התרופה שניתנת פעם בשבוע פועלת על המוח וגורמת לשובע ולירידה מהירה במשקל. התרופה שניתנת בישראל לחולי סוכרת נמכרת באופן פרטי גם להשמנת יתר

יצרנית התרופות נובו נורדיסק אמרה כי היא תתחיל להשיק את התרופה במינון 2.4 מיליגרם שנבדק (מינון גבוה מהמינונים המשווקים עד כה לחולי סוכרת) תחת המותג “ווגובי” בארצות הברית, החברה צפויה להגיש בקשת רישום גם למשרד הבריאות, הצפוי לאשר אותה.

התרופה, סמגלוטייד (הנמכרת בארץ בינתיים כ”אוזמפיק” במינון נמוך יותר), החלה כאמור כטיפול לחולי סוכרת, אלא שעם תחילת הטיפול הבחינו בחברת התרופות כי אלה שקיבלו אותה החלו לרדת במשקלם. בדיקות נוספות העלו כי התרופה פועלת לא רק על הלבלב והכבד ומביאה לירידת רמות הסוכר, אלא גם על הקיבה: היא מאטה את התרוקנותה, ומשפיעה גם על מרכז השובע במוח, ובכך תורמת לירידה מהירה מאוד במשקל.

עד כה אושרה בישראל אירופה וארה”ב זריקה בשם סקסנדה, כשהמטופלים בזריקה הניתנת אחת ליום הראו ירידה של כ-5 עד 11% ממשקל גופם לאחר שנה של טיפול. מנגד, המטופלים בסמגלוטייד הראו ירידה של עד 20% ממשקל הגוף לאחר שנה של טיפול. המינון אותו קיבלו המטופלים בזריקה במסגרת המחקר היה גבוה – 2.4 מיליגרם, מינון שעדיין לא קיים בישראל.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן