פחדים קיומיים, נתונים והיסטריית המונים

פחדים קיומיים, נתונים והיסטריית המונים

פעם התגלה שנתן אשל, זה שצילם מתחת לשמלה ומקורב לנאשם שלכאורה יורשע, אמר ששנאה מאחדת את המחנה, וגם כינה שותפה נאמנה בשם שגרם קצת מבוכה.

למעשה, פחד, תוקפנות ושנאה הם באמת רגשות עמוקים ועתיקים שמאוד משפיעים על נשים ואנשים מאז מאות אלפי שנים, וכנראה שבגלל זה אנו עדיין קיימים. למעשה, מי שלא דאג או שמר על קיומו כבר מזמן נאכל על ידי איזה טורף, ורק צאצאי ההססנים שרדו.

למרבה הצער, במקום להרגיע את החוששות והמודאגים אפשר גם לנצל את נטייתם של הברואות והברואים לפחד מדברים שאינם ידועים לצרכים פוליטיים, וכנראה שמסיבה זו הכנופיה שהודחה עסקה בליבוי פחדים קיומיים, טיפוח שנאה לאחרים וסרבנות להסדרים מטעמים אנוכיים ומזיקים.

לאחרונה שוב יש בארץ קצת ריבים ועימותים, אבל למרבה השמחה אין מכת”זיות, שוטרים אלימים ומייצגים קרועים. העניין עכשיו הוא חיסונים. רוב התושבות והתושבים התחסנו, ורק קומץ צעקני מסרב לקבל זריקה ומשמיע רעשים קולניים.

אומנם, מאות מיליוני חיסונים כבר ניתנו בעולם ואין דיווחים על דילול משמעותי של האוכלוסיה, לא שומעים שאזרחיות ואזרחים הפכו לרובוטים, אבל פחדים אינם רציונאליים, ולכן קשה לשנות אותם בכאלה אמצעים.

הדבר הנכון יותר הוא להבין שסרבניות וסרבני החיסונים סבורות וסבורים שבצורה זו הם והן יהיו יותר מוגנות ומוגנים. לפיכך, יש להפחיד את החוששות והחוששים בהסבר על מה יקרה לאלה שאינם מחוסנים. במילים אחרות, יש ללחום בפחד בעזרת פחד.

ציטוט:

“כך נראה אדם שנאבק לנשום”: אח ביחידת טיפול נמרץ עונה למטילי הספק בחיסונים.

ציטוט:

אחות במח’ קורונה: “המחלקה מתמלאת; מחוסנים שחולים משתפרים מהר יותר”

ציטוט:

מחלקות הקורונה מתמלאות: “החולים מצטערים שלא התחסנו”
“כל החולים בטיפול הנמרץ, חוץ מאחד, לא מחוסנים”, מעידה מנהלת מחלקה בבילינסון.

ציטוט:

נתן אשל: “מירי רגב בהמה, השנאה מאחדת את המחנה”

עד כאן ציטוט.

מי יודע? אולי הפכנו חשדניים וספקניים בגלל ששלטו בנו נוכלים עברייניים יותר מידי שנים? ללא קשר, חשוב להפחיד את החוששות והחוששים מהחיסונים בעזרת הסבר שבלעדי הזריקות הנוראות יש סיכונים גדולים וממשיים לחלות, ולחוש כאילו אין אוויר ונחנקים.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בידיעות.. קישור למאמר בידיעות.קישור למאמר בשם- מה עדיף? חרדה או מחלה קשה? קישור למאמר בכלכליסט.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

3 thoughts on “פחדים קיומיים, נתונים והיסטריית המונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן