הנתונים מעודדים, אבל הפחדים מדאיגים

הנתונים מעודדים, אבל הפחדים מדאיגים

והרי הודעה למודאגים ולמודאגות מזריקות וחיסונים:

מטיבעם, פחדים קיומיים אינם תמיד הגיוניים, אבל הם בהחלט מאוד מטרידים.

ללא קשר, אולי חשוב לשים לב לנתונים ולמימצאים גם שמרגישים מבוהלים.

ציטוט:

הנתונים הדרמטיים: החיסון השלישי מגן פי 4 מהדבקה ופי 8-6 מתחלואה קשה.

לחברי ועדת המומחים שמכונסים בשעה זו וצפויים להכריע האם להתחיל ולחסן גם בני 40 ומעלה במנה השלישית של החיסון נגד קורונה, הוצגו נתונים שממחישים עד כמה המנה הנוספת יעילה • לאחר ההזרקה, רמת ההגנה עולה בהדרגה – ובממוצע נמצא שהיא גבוהה פי 4 בהשוואה למחוסנים בשתי מנות • עוד נמצא שמחוסנים במנה שלישית מוגנים מפני תחלואה קשה פי 8-6.

ציטוט:

עם כל הכבוד לחופש הדיבור בדמוקרטיה, יתכן שגם חשוב להתחשב בבריאות הציבור.

מאות מיליוני חיסונים כבר ניתנו בעולם, והמחוסנים מחלימים יותר בקלות, דבר שכבר אומת, נבדק ופורסם.
חבל לנסות לשכנע מודאגות ומודאגים שלכאורה יש סיכונים נוראיים אם במציאות אין שום נתונים שמראים שהחיסונים קוטלים מיליונים רבים, ובעצם מצילים חיים.

אנשים מפחדים מדברים לא מוכרים, וזה טיבעי ונכון כבר הרבה שנים. מצד שני, המחוסנות והמחוסנים לא נפגעות או נפגעים, אז לא ממש ברור למה החוששות והמודאגים חשות וחשים חרדות וחרדים. יש ביסוס לפחדים או שזה תחביב לאומי שמימנו יש כאלה שנהנות ונהנים?

ציטוט עם ציטוטים:

אומנם, מאות מיליוני חיסונים כבר ניתנו בעולם ואין דיווחים על דילול משמעותי של האוכלוסיה, לא שומעים שאזרחיות ואזרחים הפכו לרובוטים, אבל פחדים אינם רציונאליים, ולכן קשה לשנות אותם בכאלה אמצעים.

הדבר הנכון יותר הוא להבין שסרבניות וסרבני החיסונים סבורות וסבורים שבצורה זו הם והן יהיו יותר מוגנות ומוגנים. לפיכך, יש להפחיד את החוששות והחוששים בהסבר על מה יקרה לאלה שאינם מחוסנים. במילים אחרות, יש ללחום בפחד בעזרת פחד.

ציטוט:

“כך נראה אדם שנאבק לנשום”: אח ביחידת טיפול נמרץ עונה למטילי הספק בחיסונים.

ציטוט:

אחות במח’ קורונה: “המחלקה מתמלאת; מחוסנים שחולים משתפרים מהר יותר”

ציטוט:

מחלקות הקורונה מתמלאות: “החולים מצטערים שלא התחסנו”
“כל החולים בטיפול הנמרץ, חוץ מאחד, לא מחוסנים”, מעידה מנהלת מחלקה בבילינסון.

עד כאן ציטוטים שאולי יסייעו לשכנע את החוששות והחוששים שדי מפחיד להיות חולים, אבל כאמור, כשדואגים לא תמיד מתעניינים בנתונים.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- מה עדיף? חרדה או מחלה קשה?. קישור למאמר בשם- פחדים קיומיים, נתונים והיסטריית המונים

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

5 thoughts on “הנתונים מעודדים, אבל הפחדים מדאיגים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן