תרופה יעילה, בהלה וחרדה

תרופה יעילה, בהלה וחרדה

מעניין שללא קשר לעובדה שקיימות תרופות מאוד יעילות נגד מחלות מפחידות, כולם וכולן משום מה יותר מתעניינים ומתעניינות בחיסונים מעוררי מחלוקות, בחרדות קיומיות ובמגבלות שאינן תמיד הגיוניות.

ציטוט:

תרופה לקורונה? נתונים קליניים ראשונים מאששים את התוצאות של פרופ’ יעקב נחמיאס לגבי יעילות תרופות ממשפחת הפיבראטים נגד הקורונה21 דצמבר, 2020

כפי שפורסם ביולי האחרון, פרופ’ יעקב נחמיאס, ראש המרכז לביו-הנדסה באוניברסיטה העברית, הצליח לפצח את מנגנון השכפול של נגיף SARS-CoV-2 בתאי ריאה אנושיים, שמשתלט על מנגנון חילוף החומרים של התאים ומונע מהם פירוק שומנים באופן יעיל. בהמשך, איתר פרופ’ נחמיאס תרופה בשם Fenofibrate (Ticor), תרופה מוכרת שמאושרת לשימוש על ידי ה-FDA משנת 1975 וייעודה לטיפול ברמות גבוהות של טריגליצרידים בדם. התרופה מאיצה את פירוק השומנים בתאי הריאה, ובכך עוצרת את התפתחות המחלה.

ציטוט:

תרופה ישראלית שפותחה באיכילוב ריפאה מעל 96% מחולי הקורונה שקיבלו אותה.

חוקרי איכילוב מספרים על פיתוח התכשיר EXO-CD24 שניתן בשאיפה ומחדיר לריאות חלבון שגורם למערכת החיסונית להפסיק לתקוף את עצמה: “התכשיר ניתן באופן מקומי, פועל בצורה נרחבת וחסר תופעות לוואי” • מנהלת המעבדה שפיתחה את התרופה בריאיון לכאן רשת ב: התרופה יעילה נגד כלל זני הנגיף.

ציטוט:

הצלחה משמעותית: התרופה שהצילה חולי קורונה במצב קשה ממוות.

שורת מחקרים שנעשתה על כמאה אלף חולים בארצות הברית הצליחו להוכיח כי התרופה רמדסיביר יעילה מאוד בהפחתת הסיכון למוות מקורונה • מרבית החולים קשה שקיבלו את התרופה השתחררו מבית החולים במצב טוב • פרופ’ גליה רהב: “זאת תרופה מאוד בטוחה – התוצאות מעודדות”

עד כאן ציטוט מעורר סקרנות.

אם כבר בעצם יש כמה תרופות יעילות כנגד הנגיפים המפחידים למה עיקר המאמץ הוא לדון בהתרגשות תוססת בחיסונים? לא עדיף לרפא את החולות והחולים?

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר ב- כאן. קישור למאמר מהאוניברסיטה העברית. קישור למאמר בשם-
מגיפה, תרופה ותעלומה. קישור למאמר בשם- פחדים לא מתרשמים מנתונים. קישור למאמר בשם- הנתונים מעודדים אבל הפחדים מדאיגים. קישור למאמר בשם- מה עדיף? חרדה או מחלה קשה?. קישור למאמר בשם- פחדים קיומיים, נתונים והיסטריית המונים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

One thought on “תרופה יעילה, בהלה וחרדה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן