תרופה ישראלית תעשה מהפכה עולמית?

תרופה ישראלית תעשה מהפכה עולמית?

מידי פעם ולשם שינוי הידיעות שצצות ברשת נשמעות מעודדות, מעוררות תקוות או משמחות, אבל בדרך כלל צריך לחכות ולראות, והדבר גם קורה לעיתים די נדירות.

תרופה ישראלית שפותחה באיכילוב בשם EXO-CD24 הצליחה לרפא בניסוי ראשון מעל 96% מהחולים, ותוצאות דומות גם הגיעו מיוון, שם החלימו 93 אחוזים מתוך איזה 90 נדבקים, ושוחררו לביתם בריאים תוך חמישה ימים.

ציטוט:

ביוון יחל ביום ראשון ניסוי ב-90 מטופלים בתרופה לקורונה שפותחה באיכילוב, שעד כה גילתה יעילות של 96% בשלב ראשוני ומצומצם.

ביום חמישי האחרון ביקר פרופ’ נדיר ארבר מאיכילוב, ממפתחי התרופה, עם ראש הממשלה קיריאקוס מיצוטאקיס ועם סגן שר הבריאות היווני על מנת לדון בניסוי הצפוי. במקביל גם ממשלת הודו, שמתמודדת עם גל תחלואה גדול וקשה בימים אלו, מבקשת לעשות ניסוי המשך בתרופה. גם ממשלת ברזיל גילתה עניין לקיים ניסוי בתרופה.

התרופה, שפותחה במעבדה של פרופ’ ארבר באיכילוב, נקראת EXO-CD24 והיא נלקחת בשאיפה ולא בזריקה. התכשיר פועל להרגעת סערת הציטוקינים- התגובה החיסונית הקשה שמתחוללת במערכת החיסון של חולי קורונה קשים.

לפי הודעת איכילוב, התרופה חולקה במסגרת הניסוי ל-30 חולי קורונה שמצבם בינוני או קשה, וכולם החלימו מהנגיף, כאשר 29 מהם החלימו תוך שלושה עד חמישה ימים.

עד כאן ציטוט.

השלב הבא והאחרון של הניסוי יערך על 60 חולות וחולים מקומיים, ויתכן שנהייה אור לגויים, אפילו שהצלחה חלילה קצת תפגע ליצרני החיסונים ברווחים. כרגע אנו בשלב הניסויים האחרונים, אבל על מעט מאוד חולות וחולים בעוד שכל המושפזות והמאושפזים היו וודאי שמחות ושמחים לשוב הביתה תוך כמה ימים בתום הניסויים הנהדרים.

מה שמעניין זה לראות שכמעט אין דיווחים נרגשים אודות הפיתוחים הישראליים היעילים והמועילים, שלכאורה מחוללים ניסים רפואיים מדהימים.

מערכת עיתון ברשת נקודה קום פנתה לבית החולים כדי לברר למה לא עושים ניסוי שיכלול את כל החולות והחולים, או לפחות במספרים יותר גדולים, שכן נראה שזה מאוד יעזור להם ולהן להחלים בתוך חמישה ימים.

חוץ מזה, עוד מעט לכאורה תהייה לנו בעייה עם מונשמים שאין בעבורם מכשירים מצילי חיים אז כדאי להבריא את החולות והחולים ללא עיכובים.

יתכן שהתשובה לפנייתינו תגיע מאיכילוב בתוך כמה ימים עם הסברים הגיוניים ומרגיעים. חלילה זה לא יקרה בטח נחוש קצת מוזנחים וכנראה שננסה שוב, שכן אנו די סקרניים.

נהדר שיש תרופה ישראלית יעילה למחלה המפחידה. השאלה כמובן היא מתי החולות והחולים יקבלו אותה, אולי כחלק מבדיקה שהורחבה, רק כדי לראות אם היא באמת מופלאה, שהרי מהתוצאות עד עתה כבר די ברור שהיא מועילה ולא מזיקה?

קישור למאמר בישראל היום. קישור למאמר בשם- התרופה הישראלית תקבל מדליה יוונית?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

3 thoughts on “תרופה ישראלית תעשה מהפכה עולמית?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן