דיווחים, שמועות, נתונים ונזקים

דיווחים, שמועות, נתונים ונזקים

עיתונאים טריים וחסרי ניסיון בדרך כלל מנסים לכבד את הכללים, ההגבלים והחוקים. אולי זה המצב בגלל שהם גאים לשאת את התעודה הקטנה שמגינה עליהם מפני שוטרים אלימים ולא רוצים לאבד את החסינות הדמוקרטית שמעניקים מסמכים פלסטיים רשמיים עם תמונה ופרטים אישיים.

המנוסות והמנוסים כנראה לא חוששות וחוששים כמו הזוטרים הרעננים, ומידי פעם אנו רואים אנשי ונשות תקשורת שמסתמכים ומסתמכות על שמועות, פחדים והירהורים מודאגים במקום על נתונים מדעיים מבוססים.

ברגע שגוף תקשורת מפרסם לציבור דיווחים עובדתיים מרגשים, יש חובה אתית ומשפטית ולוודא שהדברים אומנם מבוססים ואמיתייים, אחרת מסתבכים בתביעות דיבה או סתם לא נראים אמינים.

למרבה הצער, כותרות בוערות ושנויות במחלוקת מעלות את אחוזי הצפייה, אולי בגלל שהפרהסיה נמשכת לדעת מה הסיבות למהומות הקולניות. פעולות נלוזות מהסוג הזה הן אולי יעילות מסיבות כלכליות אבל נחשבות פסולות ואסורות, שכן נזק ממשי עשוי להגרם למאזינים או למאזינות.

ציטוט:

“מדובר בשני חולי מסך. ברגע שלקחו להם את הצעצוע – הם התחרפנו לגמרי”: מה עובר על אורלי וגיא?
קולגות שעבדו איתם מספרים על צמד שנחפז להסיק מסקנות שסומנו מראש, רופאים מוערכים ששיתפו איתם פעולה התרחקו או ניתקו מגע, וחברים בתעשייה טוענים שמדובר בזוג שנהנה מחשיפה תקשורתית בכל מחיר ולא בוחל בפרובוקציות.

אורלי וגיא מנסים לאתגר את משרד הבריאות, ובדרך מהדהדים שקרים מסוכנים, מעניקים במה לקונספירציות חסרות בסיס ואין להם בעיה להטיל אימה גם על נשים בהיריון.

ציטוט:

יולדת שחלתה בקורונה במצב קשה: 65% מהיולדות המאושפזות – לא מחוסנות.
אישה בת 28 שילדה בניתוח קיסרי מורדמת ומונשמת בביה”ח הלל יפה • מצבו של התינוק טוב, והוא מטופל בפגיה • רק אתמול נפטרה יולדת חולת קורונה במרכז הרפואי העמק בעפולה.

עד כאן ציטוט.

אתמול פורסם שיולדת לא התחסנה בגלל הפצת חרדה ללא סיבה, ונזק נגרם לה ולאחרות בגלל הטעות המרה.

שאיפה לאהדה ציבורית ואחוזי צפייה גבוהים שגורמים אושר, עושר שמחה זה לא עבירה, אבל יתכן שהמטרה הזו אינה סיבה שמצדיקה גרימת סכנה ממשית לבריאותה ושלומה של הפרהסיה.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בישראל היום. קישור מאמר בשם- ידע קצת מפחית חרדה מהבלתי נודע. קישור למאמר בשם- בלי חיסונים יותר נעים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן