יש תרופה, וזו הקלה גדולה

יש תרופה, וזו הקלה גדולה

היום נשמעה צפירת הרגעה לאומה החרדה לקיומה, זו שכבר מספיק נרדפה, סבלה ודאגה.

ציטוט:

תגיע ביום רביעי: משרד הבריאות העניק אישור חירום לתרופה של פייזר לקורונה.

במשלוח הראשון לישראל של התרופה הביתית הראשונה נגד הנגיף – ושיעילה מול האומיקרון – יגיעו כ-100 אלף מנות. לפי מידע מהניסויים של פייזר, התרופה, הניתנת ב-2 מנות ביום למשך 5 ימים מאז הופעת התסמינים הראשונים, יעילה בכ-90% במניעת אשפוזים ומוות.

ציטוט:

ביוון יחל ביום ראשון ניסוי ב-90 מטופלים בתרופה לקורונה שפותחה באיכילוב, שעד כה גילתה יעילות של 96% בשלב ראשוני ומצומצם.

ביום חמישי האחרון ביקר פרופ’ נדיר ארבר מאיכילוב, ממפתחי התרופה, עם ראש הממשלה קיריאקוס מיצוטאקיס ועם סגן שר הבריאות היווני על מנת לדון בניסוי הצפוי. במקביל גם ממשלת הודו, שמתמודדת עם גל תחלואה גדול וקשה בימים אלו, מבקשת לעשות ניסוי המשך בתרופה. גם ממשלת ברזיל גילתה עניין לקיים ניסוי בתרופה.

התרופה, שפותחה במעבדה של פרופ’ ארבר באיכילוב, נקראת EXO-CD24 והיא נלקחת בשאיפה ולא בזריקה. התכשיר פועל להרגעת סערת הציטוקינים- התגובה החיסונית הקשה שמתחוללת במערכת החיסון של חולי קורונה קשים.

לפי הודעת איכילוב, התרופה חולקה במסגרת הניסוי ל-30 חולי קורונה שמצבם בינוני או קשה, וכולם החלימו מהנגיף, כאשר 29 מהם החלימו תוך שלושה עד חמישה ימים.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, בישראל כנראה פותחה התרופה הכי יעילה למגיפה המפחידה, אבל לא ממש שומעים עליה אפילו שגם ביוון הייתה לה בניסוי הצלחה מדהימה, ובמקום זאת רוכשים חלופה פחות יעילה מחברה גדולה שקיימה מגעים עלומים ועשתה כל מיני הסכמים עם המודח הנכלולי שנאשם בשלל חטאים.

על אף נסיונות מערכת עיתון ברשת לקבל תשובה לקושיה התמוהה, באיכילוב רק סיפרו לנו בשיחה קצרה ואחרי השהייה שניסוי שלישי יחל בחודש הבא. הדוברת הנחמדה סירבה בנימוס אדיב לענות לכל שאלה נוספת שהועלתה, וזו זכותה לעורר בנו אפילו יותר סקרנות ותמיהה.

עד היום לא לגמרי בורר למה צריך להשהות הליכים ולהמשיך בניסויים, במיוחד אחרי שהשניים הקודמים כבר הראו השג מדהים. האם נצטרך להמתין לסיום שישה או שבעה ניסויים שאולי יארכו חודשים ושנים עד שנבין שהתרופה הישראלית באמת מאוד עוזרת להבריא חולות וחולים תוך כמה ימים?

ללא קשר לדברים שאינם עדיין ברורים, טוב שיגיעו ארצה תרופות שייצרו אחרים ונרכשו בכספי משלמי המיסים. למעשה, מאוד יתכן שעצם הידיעה אודות קיומה של תרופה יעילה תחזיר את המבוהלות המפוחדות והמבועתים המודאגים לפסים.

טיפוח היסטריית המונים אולי מאוד עזרה לפוליטיקאים נכלוליים להרוס לנו את החיים, לפלג יריבים ולדחות לעצמם משפטים, אבל עכשיו אפשר לחוש הרבה פחות חרדות וחרדים. סך הכל, בעזרת התרופה החולות והחולים יהיו בריאות ובריאים, והנאשם בפלילים כבר לא ישבש לנו את החיים.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- התרופה הישראלית תקבל מדליה יוונית? קישור למאמר בשם- למה ההנהלה לא עונה? קישור למאמר בשם- מדינה שלמה הפכה לחולדה לבנה. קישור למאמר בשם- מגיפה, תרופה ותעלומה. קישור למאמר בשם- מי עיכב פיתוח תרופה? למה?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “יש תרופה, וזו הקלה גדולה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן