תרופה יעילה ותעלומה עלומה

תרופה יעילה ותעלומה עלומה

לפני חודשים פותח באיכילוב תרסיס שנמצא יעיל כתרופה לקורונה ביותר מתשעים אחוז מהחולים. התרופה גם נוסתה על תשעים חולים ביוון והתוצאות הראו נתונים דומים.

במקומות נוספים צצו דיווחים על תרופות מסוגים שונים, אבל משום מה ההנהלה בעיקר מדברת על מסכות וחיסונים.

האם יש משהו שאנו לא לגמרי מבינים או יודעים? אם יש תרופות למחלה המפחידה, למה לא מספרים לפרהסיה על כך בשמחה והקלה, ומשתמשים בה בכל המדינה?

האם הממשלה שכשלה, חטאה והודחה במקרה עשתה איזה עסקה עלומה שמחייבת אותנו לחסן את כל המדינה במוצר של חברה יחידה ולכן לא מדברים הרבה על תרופה?

נשיא אמריקה קיבל טיפול בתרופה שכאן היא לא ממש זמינה, ומטופלים בניסויים של איכילוב בארץ וביוון החלימו אחרי שימוש בתרופה חדשה ומבטיחה. מעניין למה מישהו דאג להגביל את השימוש ברפואה יעילה, ואפילו הצניע את הדיון בתעלומה?

ציטוט:

משיחה שלי עם רוקחת בבית מרחקת פרטי אין לה אפשרות לנפק איברמקטין בהצגת מרשם, להתוויה כלשהי, אלא רק באישור מיוחד ופרטני של משרד הבריאות, וזאת לדבריה כדי למנוע מאנשים להשתמש בתרופה לריפוי קורונה, בדומה לחסימה להנפקה של הידרוקסיכלורוקווין (Hydroxychloroquine) שבוצעה לפני כמה חודשים.

ציטוט:

תרופה ישראלית שפותחה באיכילוב ריפאה מעל 96% מחולי הקורונה שקיבלו אותה.

חוקרי איכילוב מספרים על פיתוח התכשיר EXO-CD24 שניתן בשאיפה ומחדיר לריאות חלבון שגורם למערכת החיסונית להפסיק לתקוף את עצמה: “התכשיר ניתן באופן מקומי, פועל בצורה נרחבת וחסר תופעות לוואי” • מנהלת המעבדה שפיתחה את התרופה בריאיון לכאן רשת ב: התרופה יעילה נגד כלל זני הנגיף.

ציטוט:

לפני כשלושה חודשים אושרה במנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) “התרופה של טראמפ” למניעת הסתבכות והחמרה במחלת הקורונה לחולים בשלב הראשוני והקל של המחלה. כעת היא תינתן גם בישראל לחולים מאומתים שנמצאים בקבוצות סיכון להחמרה ותחלואה קשה. במשרד הבריאות רכשו 1,000 מנות מהתרופה החדשנית כבר בחודש ינואר אך רק כעת, לאחר שבבית החולים הדסה עין כרם בירושלים הרימו את הכפפה, היא תינתן לישראלים.

התרופה Bamlanivimab של חברת “אלי לילי” הצליחה להפחית ב-70 אחוזים הסתבכות של המחלה ואף מורידה לכמעט אפס את אחוזי התמותה.

עד כאן ציטוט, אבל עדיין יש סקרנות.

לא עדיף לרפא חולים מאשר למכור המון חיסונים? מדוע איננו שומעים יותר על התרופות שמצילות חיים?
מערכת עיתון ברשת כבר ניסתה פעמיים ליצור קשר עם בית החולים איכילוב, ומאז שבועות רבים עד היום אנו ממתינים לתשובות והסברים.

כמובן שאם בכל זאת יגיעו סיפורים מעניינים נשמח לפרסם אותם ברבים.

קישור למאמר ברוטרנט. קישור למאמר בכאן. קישור למאמר בשם- מי עיכב פיתוח תרופה? למה? קישור למאמר בשם- התרופה הישראלית תקבל מדליה יוונית? קישור למאמר בשם- מדינה שלמה הפכה לחולדה לבנה. קישור למאמר בשם- מגיפה, תרופה ותעלומה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן