הכל ברצונה של השכינה והכל לטובה

הכל ברצונה של השכינה והכל לטובה

לעשות ביקורי בית סדירים אצל משפחות שכולות במשך שנים זו מצווה שתורמת לקהילה, וזה חשוב לבצע אותה בהתמדה אפילו אם בחוץ משתוללות מגיפות מפחידות, מנשבות רוחות עזות או שמהשמיים הקודרים באות כמה טיפות.

היום שחיתי הבייתה לאחר העבודה ברחובות רטובים על אופניים חשמליים, שכנראה נועדו לנייד עצלנים חסכניים. צלחתי עם הקסדה והאפוד הזוהר אבל ללא צמד מגבים זריזים שמנגבים את המטחים עזים שמותירות המכוניות העוברות ושבות על הרוכבים הרטובים, ונזכרתי בגעגוע נוסטלגי שלשכשך בקיץ בבריכה בגיל הנעורים היה יותר נעים.

מצד שני, לא בכיתי מעלבון, לא כעסתי על הנהגות והנהגים על שמידי פעם התיזו עלי קילוחים דלוחים בלי משים ואפילו לא העליתי טיעונים ממורמרים לשוכן במרומים על ששלח גשמי ברכה נדיבים לילדיו הרועדים. למעשה, הרטיבות בפנים, שנזלה מהזקנקן עד לתוך הנעליים, באה מהממטרים וסילוני המיים שיוצרים רכבים שנוסעים על כבישים מוצפים ולא מהעיניים.

להבנתי הדלה הכל ברצונה של השכינה, והכל לטובה. לפיכך, צריך לשמוח במה שטוב וגם לקבל באהבה חסרת טרונייה גם את כל מה שחלילה, או סתם בלי סיבה שניתן להבינה, מעלה תחושה קצת לא נעימה.

לפי האמונה החילונית והיעילה שלעיל, העיקר זה לשמוח על כך ששבתי למעוני בשלום עמוס במצרכים אכילים, שנותרו יבשים בשקיות הסגורות לעוללים הרעבים, החלפתי בגדים וסחטתי את הגרביים. בחיים חשוב לראות את הצדדים החיוביים גם כשטיפה קר ברגליים בגלל קצת או המון מיים רטובים.

פעם היה חי יהודי נבון שסיפר לעולם הנדהם שהכל יחסי, והוא עשה מהרעיון המהפכני שם עולמי. למרבה הצער, נראה שיש בעולמו ברואות או יצירים שלא תמיד מקבלות ומקבלים באהבה רגועה סילונים רטובים בפנים בלי שיש הצדקה לעונשים, וזה לא נעים.

מצד שני, אם שבים בשלום מצליחת התעלה ומספרים לקרובים על החוויה הרטובה מבינים שהדברים המרגשים והקולחים כבר לא קיימים, ולכן, תודה לאל של החילונים, גם הרבה פחות קרים. שותים תה חם, שזה בעצם גם בעיקר מיים, ומבינים שהכל יחסי בחיים. למעשה, לפעמים מיים יכולים כן להיות נעימים ומועילים.

בדיוק בגלל זה כדאי להתמקד בדברים הקיימים, השמחים, הטובים, או באלה הזקוקים לתיקונים, ולא לבזבז זמן מיותר בתהייה עגומה לגבי הסיבה לאירועים שצונחים ממרומים, ניתזים מהכבישים, כל הזמן משתנים ולא תמיד נראים צודקים או נעימים.

במציאות וללא קשר למה שאנו מצפות ומצפים, מקוות או מקווים, פעם האירועים הם רטובים, נוזליים וקרים, ופעם הם יבשים וחמימים. אין בעולמו הסברים לכל הדברים. ככה זה בחיים. קבלה היא חוכמה יהודית עתיקה, ואולי יש לדבר סיבה טובה.

קישור לתחזית מזג האוויר בידיעות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן