כלב שמירה בעבור הדמוקרטיה

כלב שמירה בעבור הדמוקרטיה

בדיחה נושנה מספרת למתעניינים ולמתעניינות בה שלשני יהודים יש שלוש דעות, וזה כנראה מנסה לצחוק על העובדה שלכל איש ואשה יש עמדה, אמונה ותפיסה, ולפעמים אפילו יותר מאחת יחידה.

כידוע למי שיודעת ויודע, אצלנו במדינה יש הרבה יותר משלוש דעות, וזה לגמרי ברור, דמוקרטי ומובן גם בלי לעורר תהיות, שכן מתגוררים כאן המוני אזרחים ואזרחיות.

בדמוקרטיה יש מקום וכבוד לכל הגישות, האמונות, הדתות, הנטיות והקבוצות השונות, ואפשר להביע או לנסות לקדם ולהסביר אותן מעל במות, אבל זה נכון רק אם אין ניסיון להסתה לשנאה, פגיעה, העלבה או התעללויות פסולןת במיעוטים או ביצירים שמסומנים כאוייבים, שכן לפי החוק לכולנו יש זכויות שוות.

כדי לנסות לפתור את הבעיות הרבות בין הדעות, הגישות, האמונות והתפיסות השונות, ועדיין לחיות בלי מלחמות מתמידות ולתת גם לזולתים האחרים לחיות, חשוב לבדוק מה אומרות המצוות הקדושות והנבונות לגבי כאלה צרות.

בתורה שמשה לכאורה פעם הביא לנו מההרים כתוב, בספר תהילים- סור מרע, עשה טוב, בקש שלום ורדפו. יתכן שיספיק אם רק נהרהר במסרים הנושנים ונפנים, ומייד הדמוקרטיה העברית תחזור לפסים.

לאור העובדה שיורש היצר, המורשעת הלקויה והמצפה לישיבה במתקן כליאה הודחו ממבצר הבלפוריה בבירה יתכן שלתושבות ולתושבים קצת נמאס לסבול ממעללי עבריינים נכלוליים, אנוכיים, חמדניים, מזיקים, גזלניים, כזבניים, בלתי אחראיים, נואפים, גאוותניים, כוחניים, הססנים, רברבניים וחרדים, שגם מפחדים ללכת בלי מאבטחים.

מערכת עיתון ברשת מאוד שמחה במחשבה שהדמוקרטיה העברית הדיחה את הכנופייה שעדיין לא הורשעה ונכלאה. מצד שני, עכשיו צריך לנקות את האורווה, ולצורך העניין הקמנו מדור בשם- המלחמה בשחיתות, שכן המערכה טרם הסתיימה אלא אולי רק החלה.

כדי להדגים את חשיבות הלוחמה בשחיתות, יום לאחר הקמת המדור, זה שניבחרי וניבחרות הציבור כנראה מאוד ישתדלו לא לככב בו, הגיעה לשם פאינה המורשעת בריצה קלה, ויתכן שזה קרה בגלל שהיא חששה לספר מה הבוס ששכר אותה לעבודה ידע או עשה בפרשה הנוראה שנחשפה.

רשמית, העובדת הנאמנה והמסורה נענשה, שכן לכאורה רק היא לבדה חטאה, פשעה, גזלה ורימתה. מי שכביכול לא ידע, לא שמע ולא ראה כרגע מנהל את הקופה של המדינה כולה בעודו לובש חליפה יפה ומקבל אבטחה, ורק פאינה המסכנה תבלה הרבה שנים סגורה, זעופה ושמורה עם חברה שכנראה ראוייה למעמדה החדש בנווה תרצה.

המדור ימשיך להודיע לפרהסיה בכל פעם שנציגיי ונציגות ציבור יסתבכו, יחקרו, יודחו או יורשעו. למרבה הצער ובגלל מעללי הכנופיה העבריינית ששלטה בנו תקופה יותר מידי ארוכה, יש סבירות גבוהה שתוך כדי הליך ניקוי וחיטוי האורווה שסרחה יהיו עוד הרבה חוטאים ופושעות שיגיעו לשם, ואולי לא כל כך ישמחו.

קישור למאמר בשם- שחיתות, עבריינות וציונות. קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- מדד שחיתות הוא חלק מהשליחות. קישור למדור המלחמה בשחיתות בעיתון ברשת.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן