אהבה, פחד, שנאה ופוליטיקה

אהבה, פחד, שנאה ופוליטיקה

פחד וסקרנות מאפיינים וגם מניעים אותנו, ולא תמיד הדבר בשליטתנו. שנאה היא שילוב של פחד וזעם, וכמו אהבה היא מרגשת, מסעירה, מסוכנת, מפחידה ונפיצה.

כנראה שבגלל שזה חיוני להיזהר, כדי שלא נטרף על ידי איזה נמר כך שיהייה דור נוסף שיצמח ויתבגר, באנו לעולם עם קצת יותר חשש וחרדה מהבלתי נודע מאשר פתיחות עליזה וחסרת דאגה.

בעברית קלה, בני אנוש ובנות חווה קודם חוששים וחוששות מהתפתחויות חדשות,או בעיות שצצות, ורק אז מנסים להבין אם קיימות במתרחש גם הזדמנויות או שבעצם אין סיבה לדאגות מוגזמות.

למרבה הצער, הנטייה שלנו לפחד במקום להרהר, להתעשת ולהתמודד לפעמים מנוצלת על ידי איזה זד פוליטי שרץ ומתמודד, ואם הסתה לפחד ושנאה מצליחה לעורר מהומה אלימה ופרועה, אז זה עובד.

קל להפחיד את האוכלוסיה, וקשה לאחד ולהרגיע אותה.

כל מה שצריך לעשות כדי לעודד מהומות ופרעות זה לשכנע את ההמונים שלכאורה יש סכנות נוראות, מפחידות, שנואות ואיומות, ולהפנות את הזעם שנוצר כלפי מטרות מסומנות.

למעשה, בדיוק בצורה זאת פעם היו בארץ המון הפגנות פרועות שבהן הושמעו הפחדות, הכפשות והאשמות ריקות, ובעזרת ההסתה היעילה נשמעו בכיכר שלוש יריות,

מאז הרצח הנורא הסתה לשנאה הפכה לדבר שבשגרה. שוחרי שלום נקראו בוגדים אוהבי אוייבים, ושני רופאים ועורך דין שמכהנים בבית הניבחרים מכונים טרוריסטים מפחידים.

לאחרונה נראה ששוב יש מאמץ גדול ללבות שינאה, ולהרבה אנשי ציבור כבר הוצמדה אבטחה חמושה.
ללא בושה, חברי כנסת קוראים להכניס חצי מהמדינה למתקן כליאה, לדרוס את בית המשפט הגבוה, ולרמוס את הדמוקרטיה ברגל גסה ובזרוע לקוייה.

מה אפשר לומר? לא בטוח ש- “ואהבת לרעך כמוך” זו הסיבה למהומה היזומה בכוונה רעה. למעשה, דומה ששוב יש הסתה נוראה לשנאה, וזה כנראה קורה בגלל שאיזה עבריין מוטרד מהמחשבה על ישיבה במתקן כליאה.

אחד אחד המשרתים של הנאשם בפלילים ניגשים למיקרופונים הלאומיים ומנסים להלבין פנים ברבים, לטפח איבה, ולהסית למעשים אלימים ולא חוקיים. מה אפשר לומר? זה ממש מביך ולא נעים.

יכול להיות שמי שפעם חשב שהסתה נוראה לשנאה מזיקה היא הדרך הכי טובה להגיע לשליטה עכשיו סבור שבצורה דומה ניתן למחוק את בית המשפט, לכלוא את חברי הקבוצה שהקימה את המדינה ולהעלים לעצמו את כל כיתבי האשמה. מי יודע? יתכן שטעות לעולם חוזרת על עצמה.

הסתה לאיבה, אלימות ושנאה זו בעייה לאומית חמורה, ויש לטפל בה ללא השהייה לפני שיבוא לנו אסון נורא. את המסית המרכזי יש לסגור במתקן כליאה ציבורי עד לתום ההליך הפלילי לפני שהוא שוב יבעיר נזק רציני מתוך מניע אנוכי ונכלולי.

קישור למאמר בשם- קול דמי אחיך צועקים אלי מן האדמה. קישור למאמר בשם- עם שלם הזדעזע מדברי אמסלם. קישור לפוסט בשם- הגיע הזמן לטהר את המשכן. קישור למאמר בשם- אין סובלנות לשנאה ותוקפנות. קישור למאמר בשם- עבריינים ידרסו מוסדות דמוקרטים? קישור למאמר בשם- מהומה יזומה למען השנאה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן