אולי דיפלומטיה תמנע שואה

אולי דיפלומטיה תמנע שואה

כדי למנוע מירוץ חימוש אבל באותו זמן גם לוודא שכולם מבינים שעם ישראל נחוש, במשך הרבה שנים לא דיברנו על מה יעלה בגורלם של אלה הזוממים שוב להשמיד את היהודים, ושתקנו כשיצאו פירסומים זרים שהיו די מרשימים אבל גם קצת מבהילים. מצד שני, אולי מדיניות העמימות סתם ביטאה ביישנות או רצון להגן על הפרטיות.

בזמן האחרון יוצאות המון הודעות מפחידות מציון, ויתכן השאיראנים כבר מבינים שלאיים עלינו בהשמדה המונית זה מתכון לאסון. ככה זה כשאין ברירה וניצבים מול כנופיה אלימה ופרועה. חייבים להסביר לזוממים להרע שהם עלולים להיפגע בצורה שמימנה אין תקומה, ולכן עדיפה הסדרה שאין מדון, חורבן, שכול, הרס ויגון בצידה.

למטה מופיעים כמה ציטוטים, אבל הסיכום מהאירועים האחרונים הוא שאנו כנראה נותנים לאיראנים עוד קצת זמן להרהר בדברים לפני שמחוסר ברירה פועלים בצורה שתשנה את האקלים, תחסל איומים קיימים להמון שנים בכמה רגעים מרהיבים, ותביא לאיזור המבועת והמזועזע הרבה סיכונים חדשים, שכן מה שעלול להתרחש לכאורה קצת יבהיל את השכנים שאפילו מרחוק מאוד יראו את הברקים וישמעו את הרעמים.

ציטוט:

אלוף (במיל’) יעקב עמידרור, לשעבר ראש המטה לביטחון לאומי, מסמן את היציאה מההסכם כנקודה בעייתית: “היא לא לוותה בפעולה מספיק נמרצת כדי שברגע שיסתבר שהאירנים שוברים את הכלים, ישראל תוכל להגיב באופן מיידי”.

אז מה עושים? לדברי עמידרור, “אחת הסיבות להקמת המדינה היא בדיוק המצב הזה – אם יהודים יעמדו בפני איום הם יוכלו להגן על עצמם. צריך להבין שזה מוטל עלינו כמדינה ריבונית, ולא להעביר את האחריות לאף אחד אחר”.

גם ידלין מסכים שישראל צריכה לפתח יכולת תקיפה משלה: “יש מחויבות אמריקנית בסיסית של 4 נשיאים שאומרים שלאירן לא יהיה גרעין. לא צריך לסמוך רק על האמריקנים. צריך שתהיה לנו אופציה ישראלית עצמאית שאנחנו לא צריכים לקבל עליה אישור מאף אחד. עדיף שהאמריקנים ייתנו אור ירוק, אבל את זה צריך להכין בתיאום ולא בהתנגשות”.

ציטוט:

הרצוג לשגריר ארה”ב: “שומרים על כל האופציות למקרה שהדיפלומטיה עם איראן תיכשל”

הנשיא אמר לניידס, עם כניסתו לתפקיד השגריר בישראל, כי ירושלים עוקבת מקרוב אחרי המו”מ עם טהראן, והתייחס לאפשרות שהוא לא יצלח. “אם הקהילה הבינלאומית לא תנקוט בצעדים נחרצים בנושא זה – ישראל תעשה זאת”

ציטוט:

עשרות מטוסי קרב יתרגלו תקיפה באיראן מעל הים התיכון.

התרגיל יתקיים באופן גלוי באביב ומטוסי חיל האוויר יטוסו בו לטווחים שמדמים תקיפה באיראן • גנץ יבקש מארה”ב להמשיך להפעיל לחץ על איראן.

עד כאן ציטוט.

עריכת תרגילי תקיפה פומביים בעוד מספר חודשים זה נחמד בעבור כותרות העיתונים, וגם אולי קצת מרגיע את המודאגות והחוששים, שכן מסתבר שהנאשם בפלילים לא הכין וריענן אמצעים שיעלימו איומים פרסיים רחוקים.

מצד שני, אם חיל האוויר מודיע בציבורי שהתירגולים יהיו באביב, זה אומר שלכאורה יש עוד קצת זמן לפני שנגיב, אבל רק אם לא יהייה הסכם טוב ויעיל שימנע ריב.

מצד שלישי, וזה לא ממש נעים לומר בציבורי שכן המידע סודי, חשאי וכלל לא מבוסס על פירסום מקומי רשמי, לישראל יש יכולת ללחום בו זמנית בערך בכל העולם ורעייתו, ולגרום למי שמסכן אותה לנזק משמעותי, רציני ודי סופני.

בעברית קלה, לעכשיו נתאמן ונשחק בדיונים במטוסים, אבל בכל רגע יכולים לעוף מכאן לטהראן דברים אחרים. בעיקרון, אין ליהודים שום עניין לגרום שואה לאחרים שכן להם עצמם זה לא היה ממש נעים, במיוחד אולי מכיוון שזה נמשך שנים.

בזכות ציוני מסור, פעיל וחרוץ שעלה לא מזמן למרומים, כבר אין צורך להתענות שנים או להשתמש ברכבות או כבשנים כדי לחסל מיליוני אנשים שאינם רצויים. לפי מקורות זרים, לישראל יש יכולת לשלוח מטענים נפיצים, מדוייקים ורעשניים למרחקים כבירים גם בלי צורך לעייף טייסים בתאים צרים שבהם אין מקום לשירותים.

בזכות המדע של היהודי אינשטיין והטכנולוגיות שפיתחו הישראלים, היום תהליכי טיהור כללי של כל הסיכונים ושמירה על הנבחרות והנבחרים הם הרבה יותר מהירים ויעילים.

למרבה המזל וברצונו של השוכן במרומים, עדיין אין לנו או לאיראנים סיבה אמיתית לדאגה קיומית מיידית, לפחות לא בחודשים הקרובים.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בכאן. קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- הנשיא רציני. קישור למאמר בשם- מי אשם? קישור בשם- מי מפקפק שהשעון מתקתק? קישור למאמר בשם- להנחות שגויות יש תוצאות מצערות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

One thought on “אולי דיפלומטיה תמנע שואה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן