מי מפקפק שהשעון מתקתק?

מי מפקפק שהשעון מתקתק?

חכמינו זכרונם לברכה פעם המציאו מסרים קצרים וקליטים בעבור ההיסטוריה, כנראה מתוך הבנה שלא קל להעביר ידע פשוט ומועיל לקהילה, ולעיתים זה לוקח אלפי שנים עד שמגיעה הבנה.

אחד מהסלוגנים החביבים שהמציאו החז”לים הוא – אם אין אני לי מי לי?, וזה מצטרף לאימרה- הכל ברצונו והכל לטובה, שגם הוא די פופולרי.

במשך אלפי שנים היהודים הנרדפים והסובלים בגולה התפללו לשוכן במרומים שישיבם לירושלים. מצד שני, עד שלא קמו הציוניות והציונים ועלו לארץ הנביאים כדי לייבש יתושים וללחום בעזרת אקליפטוסים בביצות עם הצפרדעים לא קמה מדינה ליהודים.

המסקנה היא כנראה שהשוכן במרומים עוזר לאלה שפועלים בעצמם כדי לשפר את מצב העניינים ולא רק מייחלים, מקוננים ומקווים לניסים.

גם היום הפיתמים הישנים עדיין תקפים. באמת לא ממש בטוח שיהייה מי שיגן על ילדיו הניבחרים מפני סיכונים, ולכן אין לנו ברירה אלא להכין את כל האמצעים הדרושים כדי להבטיח את המשך קיומם של הישראליות והישראלים.

ציטוט:

בכך הבהיר ראש ממשלת ישראל לאמריקנים ולחמש המעצמות שעדיין חתומות על הסכם הגרעין (בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין) שישראל אינה נענית לדרישתה של וושינגטון להימנע מפעולות שיבוש של תוכנית הגרעין הצבאית באיראן, ואף מתכוונת להמשיך בהן בזמן המו”מ וגם לאחריו.

יתרה מזאת, ישראל רואה את עצמה חופשית לבצע תקיפה מונעת של כל מרכיבי תוכנית הגרעין והטילים האיראנית בעיתוי שתבחר – גם במקרה שיושג הסכם והוא יהיה בתוקף.

עד כאן ציטוט, שמשמעו אם אין אני לי מי לי, אבל זו לא רק אימרה ישנה אלא גם המציאות.

בעזרת השם, יסגרו כל החורים בהסדרים ויהיו הסכמים טובים. האופציה השנייה היא הרבה פחות נעימה, אבל לפעמים אין ברירה. אפילו התורה מרשה לנו לקום על קמים שיש להם כוונה זדונית לפגוע. ברצונה של השכינה באיראן יבחרו באפשרות הראשונה, אבל העין של ציון צופיה, והמדינה מוכנה ויכולה להגן על עצמה, אחרת הסכנה תהייה הרבה יותר גדולה.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- אם אין אני לי מי לי. קישור למאמר בשם- לבינתיים איראן עדיין כאן. קישור למאמר בשם- די לחכימא ברמיזא. קישור למאמר בשם- להנחות שגויות יש תוצאות מצערות. קישור למאמר בשם- השטן הגדול משמיע קול.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

3 thoughts on “מי מפקפק שהשעון מתקתק?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן