בוגדים, כזבנים ומלביני פנים

בוגדים, כזבנים ומלביני פנים

משום מה, הפוליטיקה נתפסת בעיני רוב האנשים והנשים כמקצוע לא כל כך מרשים.

אומנם, נראה שיש בזירה הרבה מועמדות אמיצות וגברים שאפתניים, קצת בגידות, קנוניות ותרגילים נכלוליים, אבל מידי פעם גם נעשים על המגרש הפוליטי פשעים של ממש לעיני הצופות והצופים, וזה לא ממש נעים.

מה לעשות? כנראה שיש בעולמו ברואות וברואים שמשוכנעות ומשוכנעים שרק הם יכולות ויכולים לעשות מה שאחרות ואחרים לא מסוגלים. וכמובן שרק הם והן יותר צודקות וצודקים בעוד שכולן וכולם שוגות וטועים.

מה אפשר לומר על הדבר המוזר? בפני אלוהים ובדמוקרטיה כולם וכולם שווים בדיוק אותו הדבר. אם זה המצב, למה יש במועדון הפוליטי הלבנת פנים ומאבק מתמיד מי יגבר או תיגבר?

הנה דוגמא קטנה להתנהגות פוליטית נלוזה ומזיקה שמטרתה היחידה היא לא להביע דיעה או להציע הצעה טובה אלא להלבין פנים בפרהסיה, שזה אסור על פי תורה. בנוסף, הדבר לא נעשה בעידנא ד’ריתחא אלא בזדון ובכוונה רעה רק כדי לזכות בקצת תשומת לב מהפרהסיה בגלל המהומה.

ציטוט:

“הצעד של בנט – כמו שאשתך שוכבת עם גבר אחר”: ח”כ עמיחי שיקלי סוגר חשבון.

מי שבחר לתקוף את ראש מפלגתו ולהצביע נגד הקמת הממשלה לא מתחרט לרגע: “בנט הוא נואף פוליטית ששייך לעבר. האמנתי לו, הלכתי אחריו – זה נגמר” • בצל הנתק עם בכירי ימינה (“יחסים מאוד קרים”) הוא מספר בריאיון למגזין N12 על ההתקרבות לנתניהו, מתמקד במלחמה בנשק הלא חוקי (“אתגר לאומי כמו האיום האירני”) – ונמנע מלהצהיר מה יעשה בהצבעה על התקציב (“לא תקבל תשובה”)

עד כאן ציטוט גס ובוטה שכנראה נועד ליצור חזות של טהרנות, תרבותיות וצדקנות. נו, מילא.

אומנם, לבגוד בכתובה החתומה וברעייה הזעופה לא מעיד על התנהלות כשרה, אבל למרבה הצער ראש הממשלה הרענן נשוי באושר לאותה אישה. לעומתו, הנאשם המודח בגד בכל שלושת נשותיו, וגם אץ רץ לספר על כך בטלוויזיה לכל האומה, שכנראה עוד לא הבינה שבוגדים סדרתיים יבגדו גם בה, והתרשמה מהאנגלית הצחה, מהתסרוקת הנאה ומהחליפה היפה.

ציטוט:

רם בן ברק התראיין הבוקר ל”כאן רשת ב'” והתייחס להאשמותיו של נתניהו בנושא הפריצה האירנית לטלפון של גנץ. “אני שומע שהוא אומר שיש משהו מביך בטלפון של גנץ”, אמר. “אני שואל למי להאמין – למי שבגד ב-3 נשותיו ומתעלם מהבת הבכורה שלו כי אשתו לא מרשה לו, או לרמטכ”ל ה-20 של ישראל שעד היום איש לא חשד בו ולו בדבר הקטן ביותר?”

עד כאן ציטוט שנראה מראה שהדובר הראשון כנראה דיבר על תחושותיו, הירהוריו והגיגיו, אבל זה נעשה ללא קשר למצב. למעשה, היה זה הנאשם הפלילי שבגד בכל שלושת נשותיו ולכאורה גם בשלום המדינה כולה בעבור עמלה שמנה בלי שמישרד הביטחון ידע על מעלליו.

חבר הכנסת שיקלי מכבד, מעריך, מעריץ ואוהב את הנאשם הפלילי? יופי, אבל למה זה טוב לגלות את הדבר המביך בציבורי? מה, זה יראה שהוא נימוסי, תרבותי, הגיוני, מוסרי וחברותי?

ראש הממשלה הנוכחי נשוי באושר ולא חשוד בשום מעשה פלילי או עברייני. לעומת זאת, הנאשם המודח הוא בוגד סדרתי וכזבן נכלולי. המציאות מעניינת את חבר הכנסת התוקפני? אולי העיקר לדעתו זה להתלונן על תחושות אישיות ולהאשים אחרים כדי להישמע גברי?

קישור למאמר ב- N12. קישור לסיפור הקלטת הלוהטת ב- כך היה. קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- קשרים חמים עם עבריינים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן