גזענות אינה חלק מחזון הציונות

גזענות אינה חלק מחזון הציונות

משוררות עגומות או גלמודות, משוררים רגשניים, פוליטיקאיות שאפתניות ופוליטיקאים נכלוליים כנראה מאוד נהנות ונהנים לשחק במילים.


הנה דוגמא שאולי תמחיש את הדברים האמורים:


שקד תעלה את חוק האזרחות: “לא מעלה על דעתי שהאופוזיציה תפגע בביטחון בשם משחקים פוליטיים”


בממשלת נתניהו בחרו שלא להצביע בשבוע שעבר על הארכת החוק המונע איחוד משפחות של פלסטינים וערבים ישראלים – כדי לגלגל את תפוח האדמה הלוהט לידי הקואליציה הנוכחית • חברי האופוזיציה אומנם תומכים בחוק, אך מעוניינים “להזכיר שבנט ולפיד הקימו ממשלה עם מפלגה לא ציונית” • רע”ם מתנגדת לחוק, כך שללא שיתוף פעולה ממפלגות הימין – הוא לא יוארך.


עד כאן ציטוט.


אולי צריך קצת לפרש את הדברים המצוטטים כדי שישקפו את המציאות בפני הצופות המבולבלות והצופים התמהים? די ברור שכבוד השרה מדברת על ביטחון האומה, אבל לא ממש ברור מדוע היא חושבת בשגגה שאיחוד משפחה זו לכאורה סכנה קיומית חמורה לשלום המדינה.

חוץ מזה, ליהודים אסור לעולל לאחרים מה שלנו לא נעים. האם איילת הייתה שמחה להיפרד מהילדים החמודים לכמה שנים רק בגלל צידוקים פוליטיים או ביטחוניים כאלו או אחרים מאנשים זרים?


הנה הצעה חלופית לשיקול המחליטות לבד והמחליטים העצמאיים:


שקד תעלה את חוק האזרחות: “לא מעלה על דעתי שהאופוזיציה תפגע במשפחות וילדים בשם משחקים פוליטיים ושיקולים גזעניים שאינם דמוקרטים, מתחשבים, מוסריים או אנושיים”


עד כאן הצעה שכנראה משקפת דברים חשובים שמשום מה לא קיימים בדיווחים הקודמים, שהם הרבה יותר מפחידים.


כזכור לזוכרות ולזוכרים, כבוד הנאשם בפלילים הזמין את הערבים הישראלים הכי קיצונים להיות שותפים, כך שגזענות, הסתה לפחד, טינה, איבה ושינאה נגד אחרים הם טריקים יעילים וחביבים אבל קצת ישנים. למעשה, בתורה מומלץ לבקש שלום, לא להבעיר עימותים או להזיק לברואות ולברואים.

פעם פרעה לכאורה רצה להשליך עוללים יהודים היאורה, וזה בטח היה נורא. למרבה המזל, השרה הרחומה רק שואפת להפריד את המשפחה, וה כנראה מעיד על אנושיותה, טוב ליבה ודאגתה האימהית הכנה לשלום כל האזרחיות והאזרחים במדינה, לכאורה ללא הבדל דת, גזע, מין או מוצא.

טוב שהגזענית הקשוחה לכאורה לא תצליח במזימתה. מצד שני, כנראה שחשוב לה להראות מרדנית, לאומנית גזענית וקשוחה לקידום מעמדה.

קצת חבל שהלאומנית הנאה עם הגישה השגויה חושבת בשגגה שאיחוד משפחות זה כביכול מתכון לאסונות, חורבנות או צרות ביטחוניות. מה, השרה לא יודעת שלפני מתן האישורים נעשות בדיקות מאוד קפדניות?

למה לתת תירוצים ריקים ולעשות הצגות פוליטיות לאומניות על חשבון סיבלן של משפחות, צערם של ילדים ויגונן של אימהות?

קישור למאמר ב N12. תמונה: Photo Credit: Asher Schwartz. מקור התמונה

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר
.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן