בקש שלום ורדפהו, אבל בלי להפחידהו

בקש שלום ורדפהו, אבל בלי להפחידהו

קורה שעיתונאים ועיתונאיות, שכנראה זוכרים וזוכרות הבטחות ואמירות ישנות של פוליטיקאים או פוליטיקאיות, לפעמים מתלוננים ומתלוננות שלציבור כנראה קצת קשה לשמר זכרונות, וזה גורם לדמוקרטיה בעיות די קשות.

הנה למשל, לא בטוח שהקהל שניגש בשמחה נלהבת שוב ושוב בחודשים האחרונים כדי להטיל פתקים בחריצים זכר שכבוד הנאשם בפלילים אישר מכירת אמצעים צבאיים מסוכנים לערבים בעבור רווחים אישיים בלי שבמישרד הביטחון יודעים.

חלילה המצביעות והמצביעים היו זוכרות וזוכרים שכבוד הנאשם שאך זה לאחרונה נפל מכסאו הרם גם חשוד בסיכון חיי כל התושבות והתושבים בעבור מזומנים או צילומים יתכן שהוא לא היה מקבל המון קולות נאמנים מפחות משליש הבוחרות והבוחרים.

פעם נפתליאון אמר שיש למסור את הנפש כדי לשוב לכבוש את יהודה ושומרון, כנראה כדי לעורר מדון ולגרום יגון בזדון. מצד שני, יתכן שזה בעצם הרצון בתמונת ניצחון. למה שרק רבין הבוגד יזכר כמושיע ציון?

מאז כנראה שכבר זרמו כל מיני דברים בירקון, ולמרבה הפלא היום אפילו יש אפשרות שאולי יתכן שיכול להיות שנשוב לחזון המקורי לציון, אבל בזהירות, לאט לאט ובלי חיפזון.

ציטוט:

בכיר אמריקני: ביידן ייתן לבנט זמן ויאפשר לממשלה להתייצב

למרות המחלוקות, גם בנט מאותת שהוא רוצה התחלה טובה עם ביידן. הוא התייעץ עם ההיסטוריון מיכה גודמן בנושא הפלסטיני והדהד בנאום ההשבעה שלו מסר מספרו על צמצום הסכסוך עם הפלסטינים. מבחינת ביידן זה כר נרחב לשיתוף פעולה.

עד כאן ציטוט שמצביע על מתינות, אחריות וסבלנות. מצד שני, גם די ברור שאחרי שההנהלה הרעננה תתמקם בניחותה יגיע הרגע שבו ישראל תאלץ לבחור בין חזון הציונות לבין לאומנות, מרדנות, סרבנות, עימות ואלימות

בעזרת השם, נפתליאון שפעם היה לאומן סרבן לפתע יבין ממרומי מושבו הרם כל מיני דברים סודיים שלא רואים מכאן, ואולי הוא יאות להביא שלום, שהרי כבר הגיע הזמן.

אומנם, לפחות פעם ביום המאמינים ממלמלים בתחינה- שים שלום, אבל בלי מוכנות לדיונים עם השכנים והסכמה להסדרים עם האוייבים שיקיימו את רצונו של הרב חסדו השוכן במרומים התקווה הקדושה נותרת בגדר חלום.

כמה טוב לחשוב שהאמריקאים הרחוקים אולי יעזרו לנו לשוב לחזון הנביאים, ונגשים את חזון המייסדים. כנראה שלבד איננו מסוגלים להסתדר עם השכנים, במיוחד אם יש לנו שליטים נכלוליים שדווקא מעוניינים להנציח מדנים ולטפח פחדים קיומיים לצרכים פוליטיים אנוכיים בעוד שהאזרחיות והאזרחים בכל הצדדים מאוד סובלים.

קישור למאמר בוואלה. מקור התמונה: PBS. .

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן