גזענות ושנאה, רשעות ושואה

גזענות ושנאה, רשעות ושואה

למטה קישור שנועד במיוחד לנשיא איראן שכנראה אינו ממש מעודכן, או שהפגנת בורות מדהימה היה צעד מכוון. מי יודע? אולי הוד כבודו לא שמע אודות מה שקרה מזמן?

לאחר מלחמת העולם השנייה העולם התרבותי ההמום חקר, בדק וניסה למצוא הסבר הגיוני לפשע הכי גדול שארע בהיסטוריה מאז שהתחלנו לכתוב את הסיפור האנושי.

כנראה שהיה לבני תרבות מזועזעים קצת קשה להבין איך המצוות המרכזיות ממרומים נשלחו למשרפות, ואיפה היה אלוהים כשדברים איומים, נוראים ורצחניים נעשו לילדיו הנבחרים במשך שנים.

עיקרה של תורה הוא התחשבות ובקשת פשרה, ורצח נחשב לפשע הכי נורא. השואה מספקת את ההסבר לשאלה- מה קורה אם לא מכבדים את ההוראות שהגיעו מלמעלה?

התשובה נוראה, איומה ומאוד עגומה: הסתה לשנאה, לגזענות, לאיבה ולאפלייה גורמת לנזק נורא.

היהודים תרמו די הרבה להיסטוריה. סוף השבוע, רעיונות לעוד שתי דתות, כמה מצוות עיקריות, אמונה בבורא עולמות, ואפילו את הנצרתי הסלחני שסבל וגווע על צלב רומאי.

מצד שני, אנו הקורבן התמידי, כבר כמה וכמה פעמים סבלנו חורבן לאומי, ועד היום יש לעם היהודי צורך להיות חמוש, נחוש ועירני.

בסוף הסרטון שלמטה שורדת קשישה מנסה להסביר לקהילה שמאוד חשוב ללמד ילדים סובלנות וקבלה, לא שנאה.

המסר שבא מיתומה מצולקת שאיכשהו שבה מהתופת עצמה הוא אנושי, אוניברסאלי, מוסרי ונפלא, אבל בלי לקיים את ההמלצה, זו שבעצם גם באה ממשה, ישוע הרחום ומוחמד מלא הגבורה, עדיין תהייה סכנה.

איך נדע להיזהר ולהישמר משובה של השנאה והזוועה? זה בעצם פשוט מאוד, שכן המסר כבר נמצא עיקרה של תורה. רק צריך לכבד את ההוראה הקדושה והכל יהייה כשורה.

קישור לסרטון דוקומנטרי ביוטיוב. קישור לאתר הנצחה שנוצר בעבור מכחישי השואה. קישור למאמר בשם- הגזענים באים והמיעוטים רגועים? למאמר בשם- הציונות הגזענית והדמוקרטיה המשיחית. קישור למאמר בשם- סכנה לדמוקרטיה. קישור למאמר בשם- מי הביא גזען שקרן ומסוכן למשכן?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “גזענות ושנאה, רשעות ושואה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן