גישה רודנית מעוררת מחאה אזרחית

גישה רודנית מעוררת מחאה אזרחית

ההיסטוריה המשעממת שחוזרת על עצמה מראה שאדם אחד לא יכול לעמוד כנגד רצונם של מיליונים ולגרום להם ולהן נזקים חמורים, גם אם הוא חושב בטעות שהוא מלך מלכי המלכים, ושהאחרות והאחרים פחות חשובים.

פעם האצילים הצרפתיים והשליטים המנותקים שכחו שגם להמוני העניים חשוב לאכול ולתת קצת מזון לילדים ולא רק לשלם מיסים. המחאה גרמה לשינויים דמוקרטיים מבורכים שלמרבה הצער היו מאוד אכזריים, שלא לומר רצחניים כדי להשמע תרבותיים, מנומסים ונאורים.

אין באמת סיכוי שמיליוני רוסיות ורוסים רעבות ורעבים יסתערו על הקרמלין לחפש ראשים. סך הכל, לרודן האכזר יש מספיק חיילים נאמנים, שומרים כנועים וגנרלים צייתניים שחוששים לא לציית לפקודות בילתי חוקיות שבאות מפושעים.

מצד שני, קצת קשה לעצור עשרות מיליוני אזרחים רעבים מלחוש קצת עצבניים, ובניוחד אם התעמרות ההנהלה באיכות החיים של התושבות והתושבים גם כוללת אלפי חללים ועשרות אלפי פצועים, המון רוסיות אימהות בוכיות ואבות אבלים.

ציטוט:

למרות הפחד מעינויים והאיום של פוטין לטפל ב”חלאות”: עשרות אלפי רוסים מעזים למחות נגד המשטר.

בתקשורת המגויסת ברוסיה נוטים אמנם להתעלם מההפגנות, אבל הקולות נגד הפלישה לאוקראינה מצליחים להישמע ברחובות, ברשתות החברתיות ובתקשורת • בראיון אמיץ ל-N12 מתארים שניים מפעילי המחאה ברוסיה את המצב הקשה במדינה ומצהירים: “אם קץ משטרו של פוטין יגיע, זה לא יהיה בגלל פעולות נגד מלחמה, אלא בגלל המשבר הכלכלי”

ציטוט.

מחאה נגד הפלישה? המהלך של הקוסמונאוטים הרוסים בתחנת החלל הבין לאומית.

שלושה קוסמונאוטים שהמריאו מכדור הארץ לתחנת החלל הבין לאומית, יצאו מהחללית לתחנה בחליפות חלל צהובות עם פסים כחולים • הדבר חריג מכיוון שבאופן מסורתי חליפת החלל הרוסית כחולה • השלושה סירבו להודות שמדובר בצעד מחאתי, והסבירו: “החלטנו שהפעם תורנו לבחור את הצבע”

ציטוט:

העולם מצדיע למפגינה שפרצה לשידור ברוסיה: “גיבורה, את השראה לכולנו”

גם נשיא אוקראינה הודה למרינה אובסייניקובה, עורכת בערוץ הממלכתי “רוסיה 1” שהניפה בשידור חי את השלט “די למלחמה! אל תאמינו לתעמולה!” והאשימה את פוטין.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, נראה שלא כל אזרחי ואזרחיות רוסיה ממש מרוצות ומרוצים ממעלליה ההרסניים של ההנהגה במוסקבה שעושה כל מה שהיא רוצה, גם אם זו שגיאה מזיקה. בדרך כלל, כשהאוכלוסיה מאוד לא מרוצה מהמלך שלה היא מביעה את דעתה ומתקנת את הבעייה.

קצת חבל שהצאר של רוסיה לכאורה לא הקשיב בזמן שיעורי ההיסטוריה. מי יודע? אולי הוא היה עסוק בחלומות על גדולה וטיפוח תקוות צנועות לשררה ללא הגבלה ושליטה עולמית מלאה?

קישור למאמר ב- N12. קישןר למאמר ב- N12. קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- אלימות היא טעות חסרת התחשבות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן