הזכרון נשמר מכל מקום

הזכרון נשמר מכל מקום

והרי הודעה חשובה אך גם קצת עגומה:

מוזיאון בית טרזין, שהוא ארגון שלא למטרות רווח, הקים לאחרונה אתר הנצחה לאומי שמאפשר לבני ובנות הדור השני והשלישי לכבד את זכר קורבנות השואה.

בנוסף, אתר ההנצחה גם מאפשר לכל קבוצה, ארגון או משפחה במדינה ובגולה להנציח את יקיריה, באופן פרטי, ציבורי או כחלק מקבוצה.

מודעות אבל נרשמות בחינם והן נותרות באתר לעולם. אתר ההנצחה בעברית נקרא- לזכור נקודה קום, והוא נגיש מכל מקום.

באתר המוזיאון פורסמה הידיעה הבאה-

בימים אלה עלה לאוויר מיזם הנצחה חדש.

היוזם הוא ד”ר רוני קראוס, בנם של דיטה ואוטו קראוס שורדי גטו טרזיינשטאט וממייסדי בית טרזין.
באתר ההנצחה הוירטואלי תוכלו להקדיש דף לבן משפחה שנספה בשואה או שרד ונפטר, להעלות תמונות ולכתוב את סיפורו. הנכם/ן מוזמנים/ות!

לעברית

https://lizkor.com/group?page=privatememorial98

לאנגלית

https://jewishmemorial.org/group?page=beitterezin21

עד כאן ציטוט שכנראה מדווח באמינות לגבי ההתפתחות, שהיא כנראה תוצאה של שקדנות או מחוייבות.

מה אפשר לומר? זה מאוד יפה שמודעות אבל עולות ללא תשלום, שכן מטבע הדברים מצב המשפחה באותו זמן מאוד עגום. לקוראות וקוראי עיתון ברשת יש הנחה לרישום אתר הנצחה, והקישור מופיע באתר משמאל למעלה, וגם כאן למטה.

בתורה מצווה עלינו לכבד את הורינו, אבל אין איסור לשמר גם את זכרם של שאר קרובינו. בעזרת הטכנולוגיה שלא הייתה קיימת בתקופת המקרא, בכל רגע שמתגעגעים או מתגעגעות ניתן להעלות את הסיפורים והתמונות. חוץ מזה, אלבום ההנצחה של האומה כנראה מאוד יעניין את צאצאיהם של הנכדים והנכדות, שיוכלו לראות את אמא של סבתא.

עד היום, היינו שומעים זכרונות ועדויות בלי לראות את הדמויות. מעכשיו, דברי הימים יכילו צילומים ועדויות כתובות, ואלה ישמשו להרבה דורות.

מטרת מיזם ההנצחה הוא לאפשר לאומה לזכור את בניה ובנותיה למען המשפחה וההיסטוריה. ההכנסות מרכישת אתרי הנצחה פרטיים לניהול עצמי מופנים למוזיאון בית טרזין, כדי לוודא תפעול ארוך טווח ולשמר את הזכרון.

קישור לאתר ההנצחה לקוראות וקוראי עיתון ברשת נקודה קום. קישור לאתר ההנצחה לזכור.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן