החרדים כנראה מפחדים גם מנשים

החרדים כנראה מפחדים גם מנשים

מסתובב ברשת פשקוויל חילוני שטוען שהחרדים לא רק סוחטים, משתמטים, גוזלים, משתלטים, כופים ומסתבכים בפלילים אלא שהם גם מפחדים מנשים.

מי יודע? אולי היו לנו רק שלושה אבות בלי ארבע האמהות? יתכן שהסיפור על יצירת חווה הוא סתם אגדה, ואפשר שהיא בכלל לא נוצרה?

אם בטעות או בשגגה השכינה בראה נקבה הרי שהיא בטח טעתה, ולכן יש מייד לכסות את שגיאתה ברעלה, בפיאה, בשמלה ארוכה, מחניקה וצנועה, או בניסיון משעשע לטשטש תמונה ממלכתית מרשימה שמשום מה כוללת בנות חווה.

מעניין מדוע השוכן במרומים ברא יצירים בורים שאינם מבינים שהכל נעשה ברצון השכינה? למבזים, למדירים, למפלים, לחוששים מנשים לא היתה אמא, אחות, דודה או סבתא? כולן לדעתם המלומדת הן שגיאה מבישה שיש להסתירה, למחקה או להצניעה?

זכר ונקבה ברא אותם, כך כתוב במפורש בתורה, אבל יתכן שמרוב פילפולים בבית המדרש המתחזים לכשרים מזמן שכחו מה זה להיות יהודים, והם משנים את החוקים לפי מה שהם רוצים.

במציאות, כולם וכולן כנראה שוות בפני האלוהים. הרב חסדו לא טועה, את זה עושים אנשים שלא מבינים.

חוץ מזה, המתחזים לצדיקים לא רק מפלים ומפחדים מנשים אלא גם לא מגדלים ביכורים, לא מזיעים בשדות או קוצרים חיטים כדי שיהיו חלות טריות לעוללות ולעוללים, ועושים מהכתובים קרדום קדוש כדי לחפור בעזרתו תקציבים ציבוריים.

ציטוט:

“את יכולה להגיע הכי רחוק שאפשר – ועדיין יטשטשו את הפנים שלך”

לרגל השבעת ממשלת ישראל ה-36, 27 השרים החדשים התכנסו לתמונה המסורתית בבית הנשיא, כאשר תשע מהם הן שרות המציגות עוצמה בלתי נלאית. עם זאת, היו כאלה שבחרו להדיר ולמחוק אותן מהתמונה מכיוון שלדעתם הן לא שוות ערך לגברים.

באתר‌ ‌חדשות‌ ‌חרדי‌ ‌שנקרא‌ ‌”בחדרי‌ ‌חרדים”‌ ‌פרסמו‌ ‌את‌ ‌תמונת‌ ‌הממשלה‌ החדשה‌ ‌בעמוד‌ ‌הראשי.‌ ‌אבל,‌ ‌בשיא‌ ‌של‌ ‌חוצפה,‌ ‌טשטשו‌ ‌את‌ ‌הפנים‌ ‌של‌ ‌תשע‌ ‌הנשים, השרות‌, ‌בממשלת‌ ‌ישראל‌ ‌השלושים‌ ‌ושש.‌

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר על מי שמפחד מנשים ומנסה להסתיר להן את הפנים? זה לא נחשב להלבנים פנים ברבים אם עושים כאלה דברים פסולים?

איך היו היהודים הטובים מגיבים אם הממשלה הייתה מוחקת מתמונת הקואליציה שחלילה תתרחב את פניהם של כל המצטרפים שמתחזים לכשרים בטענה שהצגת חשודים, סחטנים חמדניים ועבריינים לילדי ישראל התמימים חלילה תגרום להם גם לרצות להפר חוקים כשיהיו גדולים?

זו מצווה גדולה לעשות לאחרים מה שלך לא נעים? המתחזים לכשרים מכבדים את כל הברואות והברואים? טישטוש פנים לנשים מצביע על מינהגים יפים, דמוקרטיים, אנושיים ושוויוניים?

זה לא ממש יפה לנסות לטשטש ליצירות ובצלמות את הפנים רק בגלל שהחרדים מפחדים מנשים. מה, הם היו שמחים אם החילונים היו עושים להם כאלה דברים? האם שרת החינוך שטושטשה תורה עכשיו לכל המוסדות הממלכתיים להציג את תמונת הרבנים הראשיים כשהם מטושטשים?

מוזר שהמתחזים ליהודים לא מכבדים אחרות ואחרים, כאילו שהשכינה רק בראה בעולם זכרים בורים בשחורים, וכל השאר לכאורה מיותרים, נחותים, פגומים או פסולים. המאמינים סבורים שאלוהים טעה כשיצר נשים? אין בעייה, שיכסו להן את הפנים ויושיבו אותן בספסלים האחוריים. אולי זה מראה כבוד, אבל בעיקר מעיד על אמונה שגוייה במנהגים ישנים, שתלטניים, לא מוסריים, מגבילים, כוחניים ופסולים.

כידוע ליודעות וליודעים הגיבורים כובשים את יצרם, אז למה צריך לנסות ולהסתיר את הנשים מפני החרדים? מה, קשה לאברכים להיות מאופקים וזה לכאורה אשמת הנשים?

השוגים החוטאים בשחורים יכולים לסגוד ולנשק פסלים קטנים מעץ שתלויים על משקופים כשהם נכנסים ויוצאים. זה מסייע להפיץ נגיפים, וללא הנשיקות והנניעות אלוהים שיושב מכווץ בקופסא כנראה חש שהחיים לא מעניינים, או שהוא לא מקבל מספיק ליטופים שגורמים לו רגשות חמים ונעימים.

כאמור, המתחזים לכשרים לא ממש מבינים בכתובים, שהרי כתוב שם במפורש שאסור לסגוד לפסלים דוממים, לתמונות של רבנים מזוקנים, עגלים מוזהבים ולחפצים אחרים.

בדמוקרטיה ובפני השוכנת במרומים כולנו שוות ושווים, אפילו הגזענים, הטועים והשוגים. מי שמפחד מנשים בעצם מראה שהוא לא מכבד את מעשי הבריאה, וכך כנראה עושים מורדים חששניים, שמרניים וצרי אופק שלא מבינים הרבה בכתובים.

קישור למאמר ב N12. קישור למקור האיור.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן