המחבלים לא מבינים בכתובים?

המחבלים לא מבינים בכתובים?

זה קצת לא נעים אבל לעיתים יש צורך קצת לתקן מה שעשוי לבלבל או חלילה להטעות את הקוראות והקוראים. כמובן שאין שום כוונה לפגוע בכותבים המקוריים, אבל חשוב למנוע מישגים מביכים.

היום התפרסמה כותרת שסיפרה על אירועים מצעריים והרסניים, אבל דומה שהייתה בעייה קלה עם המינוחים המכובסים.

ציטוט:

המתנחלים יצאו בלילה עם בקבוקי תבערה. מהמכוניות נותרה רק עיסה אפורה.

ריח האש והעשן עמד עדיין באוויר כשהגענו ביום שני השבוע אל מתחם המגורים של בני משפחת עבאד, בחלקו הדרומי של הכפר ג’אלוד שבגדה. בלילה שקדם לבואנו, הפך מגרש החנייה שלהם לבית קברות לפגרי מכוניות

עד כאן ציטוט.

נו? אז איפה הבעייה? ובכן, הכינוי “מתנחלים” לא ממש מתאים לכותרת הכתבה, שכן הטרוריסטים העברייניים יצאו בכוונת זדון לגרום להרס וללבות מדון.

יתכן שהמשפט: “המתנחלים יצאו בלילה עם בקבוקי תבערה” צריך לעבור עריכה קלה כדי שישקף נכונה את מה שבאמת קרה ויגדיר את מבצעי הפשע בצורה יותר נכונה.

הנה הצעה לכותרות שאולי היו מסבירות את הפרשה בצורה יותר כנה:

המחבלים יצאו בלילה עם בקבוקי תבערה.

הפוגרומאים, הם הרשעים החוטאים, שוב רצו להזיק ליציריו של השוכן במרומים.

טרוריסטים מסוכנים יצאו להבעיר עימותים.

מי יודע אולי כותרות מסוג זה יעזרו לקהילה להבין שמי שיוצא בכוונה רעה להבעיר אש ולפגוע נחשב טרוריסט מסוכן, ולא ממש חשוב אם יש או אין לו זקן.

כזכור לזוכרות ולזוכרים הרב חסדו השוכן במרומים בעיקר מצווה עלינו לכבד את הבצלמים, היצירים והזולתים, לעשות טוב, לסור מרע ולבקש הסכמים שימנעו עימותים כואבים. לפיכך, כל מי שזומם להזיק, להציק, לפגוע או להצית חוטא לעיקרה של התורה העברית, שבעיקרון היא די מוסרית.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- נאשם בכיר הביא קיצוני להבעיר. קישור למאמר בשם- פתיל קצר, מדון וצער.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן