המציאות כוללת זיכרונות ילדות

המציאות כוללת זיכרונות ילדות

כשהייתי צעיר ולא בא בימים כנראה שהייתי אידיאליסט תמים. מאז שנכתבו הדברים המשונים למטה באחד הציטוטים כבר עברו הרבה ימים והיום אני מבין שאנשים לא ממש משתנים. תיקון עולם עדיין נראה לי כמו משימה חשובה, אפילו ששכרה אינו בצידה והיא לא מסתיימת אף פעם.

ציטוט מימה שפעם כנראה נכתב ברצינות:

בגלל שהעולם לא מושלם לפעמים אני כל הזמן מנסה לתקן את מה שניתן. להיות אנושי ומוסרי בעיני זה תמצית המילה: יהודי.

לאמונתי, בעזרת חינוך והידברות סובלנית אפשר לשנות את המצב באופן מהותי.

אני עושה כמיטב יכולתי מתוך ידיעה ברורה שאין הרבה סיכויים שאצליח לעשות שינוי משמעותי. ללא קשר, אם לא מנסים לא יודעים, ובכל מקרה החיים עוברים.

עד כאן ציטוט.

בכיתה בית קיבלנו את התורה, אולי בגלל שכבר יכולנו לקרוא בה ולהבין שבינתנו מאוד דלה יחסית לחוכמה שנצברה על ידי גדולי האומה במשך אלפי שנה.

בבראשית מופיע פסוק מוזר שרק לקראת מבחן הבגרות חזרנו להגות בו יומם ולילה, כנראה משום שבזמנו עוד היה נהוג לערוך בחינה מפחידה לתלמידי התיכון המודאגים בסוף הלימודים כדי לבדוק אם הם הבינו מה אמרו להם שנים

ציטוט:

“הֲלוֹא אִם תֵּיטִיב שְׂאֵת וְאִם לֹא תֵיטִיב לַפֶּתַח חַטָּאת רֹבֵץ וְאֵלֶיךָ תְּשׁוּקָתוֹ וְאַתָּה תִּמְשָׁל בּוֹ.”.

בתהילים כתוב:

סור מרע ועשה טוב בקש שלום ורדפהו.

כאילו שזה לא מספיק קשה, בחטיבת הביניים גם ביקשו מאיתנו להתעמק בפרשנויות ותורה שבעל פה, והנושא המהנה גם הוא כלל חוכמה מסוג דומה.

ציטוט:

חז”ל לימדו שיסודות הגבורה נמצאים במאבק הנפשי הפנימי של האדם עם עצמו; הכנעת כוחות הנפש או היצרים נקראה בלשונם כיבוש; כך, במסכת אבות נאמר:

“בן זומא אומר: איזה הוא חכם – הלמד מכל אדם, שנאמר: “מכל מלמדי השכלתי” (תהילים קי”ט, צט); איזה הוא גיבור – הכובש את יצרו, שנאמר: “טוב ארך אפיים מגיבור”

עד כאן ציטוט.

בקיצור, בבית ספר פעם לימדו תלמידות ותלמידים בישראל שצריך להשתדל לא להזיק לברואים, לבצלמים וליצירים גם אם הם מעצבנים או קצת שונים, שחשוב מאוד להתאפק במקום לגרום לנזקים, ושיש להשתדל לבקש הסדרים שיאפשרו חיים נעימים לכל הצדדים.

למרבה הצער חמדנות, אנוכיות, חוסר התחשבות, תוקפנות ואלימות הן תכונות מולדות שעד היום גורמות לנו לבעיות ולא תמיד יש ביננו מספיק אנושיות. מסיבה זאת תיקון עולם בעצם אינו יעד או מטרה אלא דרך, כזו שלא מסתיימת אף פעם.

קישור למאמר בשם: המחבלים לא מבינים בכתובים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן