המשטרה מודה שצריך בדיקה

המשטרה מודה שצריך בדיקה

אחרי שהתגלה שהכנופיה שחטאה, כשלה והודחה לכאורה גם עקבה וריגלה אחר מתנגדים ויריבים בצורה פסולה ומזיקה, המשטרה הזדרזה לגמגם הכחשה רפה.

למרבה המבוכה, עיתונים לא מפרסמים דיווחים בלי ביסוסים כד להמנע מתביעת דיבה, ולכן אחרי תדהמה קלה המשטרה* התעשתה וקיבלנו הודעה מרגיעה לגבי כוונה לערוך בדיקה ולתקן את התקלה הקלה.

לכאורה, המפכ”ל שהנאשם בפלילים בעצמו מינה למשרה יבדוק ביסודיות רבה את רשימת אוייבי המשטר, המפגינים, החוקרים, השופטות והשופטים שלכאורה מעולם לא הוגשה למשטרה בצינעה עם בקשה מנומסת לחטט לאוייבים בטלפונים למטרות איומים וסחיטה.

ציטוט:

המפכ”ל על פרשת NSO: “אם היו מקרים נקודתיים של חריגה מנהלים – נתקן”

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? הציבור כבר מזמן יודע מהעיתונים שהריגול אחרי בני אורגן דרך משרד עורך דין הפרטי של הנאשם בפלילים, ואך לאחונה גם שמע די בתדהמה שלכאורה נעשו מעקבים זדוניים אחרי פעילים פוליטיים שנלחמים במושחתים.

בעברית קלה, המשטרה עם ההנהלה הרעננה כבר מודה שאומנם נעשה שימוש באמצעי האזנה וחדירה, ומספרת שתעשה בדיקה. מי יודע? אולי נגלה שהכנופייה האזינה לכל מי שהיא רצתה, וזה עשוי היה לשמש אותה למטרות סחיטה שאינה כשרה, או חלילה לשלוט בכל שומרי ושומרות הסף במדינה כדי להתחמק מהרשעה.

האם נקבל מהמשטרה רשימה שמית של כל אלה שהכנופייה הנכלולית פרצה לטלפונים שלהם מסיבה פוליטית כדי שיהייה ניתן להגיש תביעה ייצוגית כנגד מי שנתן את ההוראה שאינה חוקית?

מעניין מי יהייה ברשימה שאולי תתגלה? אולי נתבשר שהיא חסויה, אבדה או סתם קצת ניזוקה בלי כוונה? אפשר לנחש ללא שום ביסוס, מי מככב ברשימה: אולי הנשיא ששוב ושוב מינה נאשם פלילי אחרי שבאופן אישי ראה את האישור שניתן לגרמנים והבין את הסיכון הלאומי, השופטת העליונה ושאר חברי הערכאה שאישרו לעבריין סדרתי לשמש בתפקיד ציבורי, צוות פרקליטות המדינה שצפה במחדלים הלאומיים בדממה ושתיקה? נפרצו טלפונים של חוקרי משטרה שתפקידם לחשוף קנוניה ופשע, חברי קבוצה פוליטית יריבה ומארגני המחאה נגד השחיתות הנוראה?

מפחיד לחשוב שלכנופיה בעצם הייתה גישה חופשית לטלפון הפרטי של כל מי שהיא רק רצתה, אבל עוד לא בטוח שהמשטרה תמצא את הרשימה או אפילו תודה בקיומה. נו, טוב. אסור לאבד תקווה. מי יודע? אולי השר לשעבר ששמו דומה לחנה במקרה יודע כנגד מי התוכנה הזדונית שימשה ומי נתן את ההוראה להפוך אותנו לדיקטטורה?

הצהרות ישרות אודות בדיקות פנימיות, הפקת מסקנות ושינוי הוראות לא באמת יפצו את הקורבנות או יענישו את האחראים לעוונות. חוץ מזה, מה שכנראה יפתור את הבעייה זה פיקוח משפטי יותר הדוק על פעולות המשטרה, במיוחד כשיש חשש לעירוב פוליטיקה עם פשע.

גילוי נאות: לא בטוח ששמי נמצא ברשימה העלומה, אבל זה כנראה רק בגלל שאני זוטר שולי ואין לי חשיבות לאומית רבה. חוץ מזה, יתכן שאין בטלפון שלי מספיק עדויות מרשיעות, מביכות ופליליות כדי לגרום לי להפסיק להביע דעות. לעומת זאת, יש שם תמונות נוף יפות.

הדבר לא ממש מעליב אותי שכן כבר לפני שנים נודע לי שאני ברשימה השחורה אצל ליצמן, וזה גרם לי גאווה רבה וגם קשיי פרנסה לתקופה די ארוכה. בקיצור, להבדיל מימני כנראה שפוליטיקאים, שוטרים, שופטות ושופטים קצת יותר מודאגים לחשוב שמישהו הציץ להם או להן בתחתונים.

מעניין אם תהייה ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק מי לכאורה נתנה את ההוראה לשים אותי ברשימה שחורה, ולפגוע גם במשפחה, כביכול רק בגלל השמעת ביקורת דמוקרטית מנומסת ובונה לגבי בעלה?

נו, טוב. אולי לא כדאי לעצור את הנשימה עד שתחל הבדיקה, אבל אסור לאבד תקווה. יודעי דבר מספרים שהצדק בסוף נעשה.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- פרשת ריגול וסחיטה או תיאוריה? קישור למאמר בשם- נראה שהדמוקרטיה ניצלה מדיקטטורה. קישור למאמר בשם- מרגלים איראנים ועבריינים מקומיים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן