הצל זה החלק האפל?

הצל זה החלק האפל?

הצל שלי ואני מסתדרים כבר המון שנים באופן חברותי, תרבותי ונימוסי. בהתחלה הוא נהג להפריע לי, להודיע מתי טעיתי, שגיתי או נכשלתי באיזה מיבחן ביסודי, והדבר קצת עיצבן אותי. עם הזמן התחלנו להסתדר יותר טוב, ועכשיו כבר שורר בינינו שלום במשך רוב היום.

למזלי, מצפוני לא מטריד אותי או מציק לי באופן שיגרתי וזה די משמח אותי. מי יודע? אולי זה בגלל שאני משתדל ככל יכולתי לא להזיק לזולתי וגם להימנע מפעילות שלא הייתה נעימה לי?

לעומתי, הזוטר, השולי והאלמוני שאפילו אינו עבריין סידרתי עם סיבוך משפטי משמעותי, מה רואה במראה הנאשם הפלילי? האם הצל הפנימי שלו לא קצת ביקורתי?

יתכן שמחמת איזה הפרעה או ליקוי במערכת ההגברה קולו של המוסר הפנימי לא ממש נשמע אצל הכזבן הסידרתי שכן הצד הנכלולי, או אולי יורש היצר התוקפני, מספרים לו שהוא צדיק מלאכי, ומי שצריך להתבייש או לחוש חרטה הם אלה שסתם הגישו נגדו כתבי אשמה?

בקיצור, מאוד חשוב להסתדר עם הצל, אחרת לפעמים הוא קצת מעצבן או קורא לך נוכל כושל. מי שלא מצליח לעשות זאת מתקשה לנום במנוחה שלווה בלילות, מתהפך על יצועו בחוסר מנוחה וסובל.

קישור לנעימה בשם-הצל ואני. קישור למאמר בשם- הצל שלי והדור השני. קישור למאמר בשם- התשובה לשינאה היא אחווה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן