הקרן לכאורה מבטיחה אך לא מקיימת

הקרן לכאורה מבטיחה אך לא מקיימת

לאחרונה הגיעה למערכת עיתון ברשת פנייה נואשת ממוזיאון שואה, שהקים אתר הנצחה לאומה ולכאורה רומה על ידי הקרן הקיימת שהבטיחה בכתב עזרה, אבל אז לפתע לא קיימה. יתירה מכך, קק”ל כביכול גנבה את הרעיון ופיתחה בעצמה אתר זהה ביכולתו למען רווחתה שלה ולא למען הקהילה.

בעיקבות החשיפה התמוהה המערכת עשתה מחקר קצר לגבי הקבוצה, זו שהקונגרס הציוני החמישי פעם הקים במטרה לקנות לעם מדינה, והתוצאה מאוד מדאיגה.

למרבה התדהמה, תלונת מוזיאון השואה על הונאה שלכאורה נעשתה ללא בושה או חרפה, הוא רק חלק קטנטן מבעייה כבירה.

מסתבר שהפיל הירוק הזה ישב במאמצע הבמה, שלט בכספה של אומה שלמה, ובמקום לתרום את הממון הלאומי למדינה הוא מחזיק בו כדי לפרנס את ההנהלה, במה שנישאר לתת פה ושם תרומה, ואז לשלם הון כדי להראות את מעשי הצדקה המופלאים בטלוויזיה.

במילים אחרות, גוף שהוקם בממטרה לגאול ליהודים את האדמה מסרב להשיב למדינה ואזרחיה את הכסף שנאסף ונועד בעבורה. הקופה הלאומית שעם השנים תפחה למימדים מפלצתיים משמשת פוליטיקאים, לשימון גלגלים, לתנאי שכר די מרשימים ולקצת מעשים טובים שאותם מנהלי קק”ל מפרסמים בהמון כספים.

הנה כמה ציטוטים שאולי יסבירו למה הגיע הזמן להלאים את קופת היהודים ולקחתה מהעסקנים הנכלוליים והחמדניים.

החגיגה של קק”ל.

1.17 מיליון שקל ל”ידיעות אחרונות”, 2.5 מיליון שקל ל”קופיקו”, 7 מיליון שקל לאפליקציה לסימון שבילים ומאות אלפי שקלים ליחצ”נים – אחת מהן הייתה חברת אספת קק”ל והשני מואשם בפלילים ● כך בזבזו דני עטר ומנהלי קק”ל עשרות מיליוני שקלים על יחסי ציבור, חסויות, פרסומות ומסיבות.

ציטוט:

כך נתפרה עסקת הענק של קק”ל בבנייני האומה — בחסות אחיו של אריה דרעי

שלמה דרעי, אחיו של שר הפנים, הוא אחד האנשים החזקים בקק”ל ויזם נדל”ן דומיננטי בירושלים ■ עסקה מפותלת שקידם תביא לשליטת קק”ל בפרויקט ענק במע”ר החדש בכניסה לעיר.

ציטוט:

בעקבות פנייה ליועמ”ש על התנהלות דני עטר: שי ניצן העביר למשטרה תלונה על “שוחד בחירות” בקק”ל.

ציטוט:

החזקת נכסי הנספים בשואה והסוד הכמוס מאחורי המיליארדים העודפים של קק”ל.

ציטוט:

קק”ל – שיא השחיתות והריקבון.

בשנה וחצי שאני חוקר את מה שקורה בקרן קיימת לישראל, היו כמה מקרים שבהם אפילו הארגון הזה נאלץ להודות שסתם שפך כסף. בכל פעם הוא התחייב לנסות להחזיר אותו. לא מזמן בדקתי מה עלה בגורל המאמצים.

ערוץ הטלוויזיה המוזר, בבעלות אוליגרכים אוקראינים, שקיבל משום מה מיליוני שקלים מקק”ל וחדל בכלל לשדר, עדיין לא החזיר את הכסף. קק”ל הבטיחה לתבוע כבר באפריל שנה שעברה, שממשיך להוציא מקק”ל כסף בעבור פרויקטים אחרים.

ציטוט:

כאן הכסף צומח על העצים

לפני שאתם שוקלים לתרום לטובת שיקום הכרמל – כדאי לדעת שלקרן קיימת לישראל דווקא יש 2 מיליארד שקל בקופה, ושרוב התקציב הולך למשכורות, לפנסיות ולהוצאות המנגנון 

ציטוט:

המדינה מעבירה כל שנה לקק”ל כמיליארד ₪ עבור ניהול קרקעותיה ואף אחד לא מבקר את הכספים הללו, בעוד עובדי קק”ל נהנים מהטבות שכר מופרכות ופנסיה תקציבית מהגבוהות במשק – וכל זה נעשה במחשכים, ללא פיקוח ציבורי, ללא פרסום דו”חות מלאים.

ומה האינטרסים של פוליטיקאים לשמור על קק”ל במחשכים? תקציב הארגון משמש מעין קופה סודית לפוליטיקאים, צינור עוקף להזרמת כספים במיליארדי שקלים ללא צורך בדין וחשבון לאי אילו מטרות פוליטיות, באמצעות קק”ל עושים גם עסקני המפלגות שימוש למינויים לעסקנים והטבות נוספות למקורבים.

עד כאן כמה דוגמאות מעניינות שלכאורה מעידות על הצורך הדחוף בעריכת בדיקות יסודיות ומקיפות לגבי חשדות לשחיתויות ועוונות..

קצת חבל שאלי ידיד הבטיח למוזיאון שואה ללא מטרות רווח בכתב שקק”ל לכאורה תיתן סיוע למיזם ההנצחה לאומי בעבור הקהילה, ואז הקרן חזרה בה, שיקרה, וכביכול הפכה לשותפה באתר עם יכולת זהה, כביכול כדי ליצור המון רווחים לעצמה.

הסיפור המזעזע שהגיע אלינו בעצם סייע בפתיחת חקירה ובדיקה, ומה שעד כה התגלה אולי יוביל לייבוש הביצה. זה כנראה לא יקרה מחר, אבל עם קצת סבלנות נחושה אפשר אפילו להקים מדינה.

אין סיכוי שבשלב ראשוני זה קק”ל תחוש מצוקה או דאגה קיומית חרדה, שכן לממן עורכי דין יקרניים בשבילה זו לא ממש בעייה, כמו גם לקבל שיתוף פעולה מפוליטיקאים, מוסדות ואירגונים להם נתנה עזרה.

מצד שלישי, זה לא ממש בסדר שהכסף שנועד לקנות ליהודים אדמה למדינה משמש פוליטיקאים ונוכלים במקום לספק קיצבה לקשישים, לנכים ולמתן סיוע לניזקקים נוספים. צריך גם לבנות בתי חולים, בתי ספר לילדים וללמד את המשתמטים שמתחזים לכשרים איך מתפרנסים במקום לחיות על חשבון אחרים ולעשות מהכתובים הקדושים קרדום לחפור בו תקציבים.

בקיצור, נראה שקק”ל מזמן איבדה את ההצדקה לקיומה, וזה גם לא יפה שהוא לכאורה שדדה רעיון הנצחה ממוזיאון שואה. מערכת עיתון ברשת תשמח לדווח איך מתקדמת המערכה הציבורית להשבת כספה של האומה.

קישור למאמר בשם- קק”ל לכאורה שדדה מוזיאון שואה. קישור למאמר על קק”ל מהתנועה לאיכות השילטון בפייסבוק. קישור להסבר הומוריסטי אודות פעילות קק”ל. קישור למאמר בשם- החזקת נכסי הנספים בשואה והסוד הכמוס מאחורי המיליארדים העודפים של קק”ל.

.ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

3 thoughts on “הקרן לכאורה מבטיחה אך לא מקיימת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן