קק”ל לכאורה שדדה מוזיאון שואה

קק”ל לכאורה שדדה מוזיאון שואה

והנה ידיעה מרעישה שעדיין נמצאת בחקירה ולכן עוד אין מסקנה לגביה, רק תמיהה, פליאה והשתאות קלה. סך הכל, אפשר לחשוב שחסר לארגון הכי עשיר ומיותר במדינה ממון שהוא צריך כביכול לגזול ממוזיאון שואה ללא מטרות רווח חזון שנועד לסייע לשימור הזיכרון.

קק”ל לכאורה גנבה רעיון להקמת מיזם הנצחה לאומי ממוזיאון שואה שפנה אליה בבקשת עזרה, וגם שיקרה בתשובתה, שחור על גבי לבן, עם לוגו, שגיאת כתיב וחתימה מרשימה.

בהתחלה הייתה הבטחה נלהבת למתן עזרה, והיא מתועדת, שמורה וכתובה, אבל לפתע התקבלה דחייה מפתיעה, ואז התגלה שהוקם מיזם זיכרון זהה ביכולתו אך יקר יותר למשתמשים בתמיכת קק”ל. זה קרה מייד לאחר שמוזיאון השואה פנה לקבל סיוע ופירט את אותה יוזמה עצמה, אבל קק”ל משום מה סיפרה למוזיאון במכתב הדחייה שדברים כאלה לכאורה אינם מעיניינה.

מערכת עיתון ברשת פנתה לקק”ל לאחר עיון במסמכים הנלווים כדי לתת לה הזדמנות לספק הבהרה או איזה תירוץ משכנע, ותמשיך לעדכן את הציבור לגבי הסיפור, שכן הוא עדיין לא לגמרי ברור.

מסתבר שכבר בעבר עלו שאלות וחשדות לגבי חברה שאספה את כספו של העם היהודי בהתמדה איזה מאה שנה בעזרת הבטחה לקנות לו מדינה, אבל זו מזמן הוקמה, נגאלה ויוערה.

האם קופת העם היהודי הגדושה והכבירה משמשת לטובת הציבור הישראלי או לתחזק את ההנהלה, לשימון פוליטי וכמנגנון רווח פרטי, בעוד שהתרומה לטובת המדינה נעשית במשורה ובאופן סימלי?

למה קופת החיסכון של העם העיברי לא עוברת במלואה לטובת קשישים, חולים, נכים, אלמנות, יתומים, בתי חולים חדשים, בתי ספר מרווחים או לילדים רעבים? העם היהודי תרם משך המון שנים למען גאולת הארץ שמזמן שוחררה, והמנהלים יושבים על תקציבים כבירים ונהנים?

ציטוט:

בימים האחרונים מתנהל בועדת הכספים קרב איתנים– שר האוצר מנסה להחיל נורמות של פיקוח, ביקורת ושקיפות על קק”ל, כמו גם להבטיח כי רווחיה יופנו לטובות תכניות לאומיות – מדובר במאבק חשוב וראוי של לפיד שמנסה להביא לתיקון של עוול היסטורי לפיו חברה פרטית עושה שימוש בכספי ציבור לשם קידום מטרות שאינן בהכרח תואמות את סדר העדיפויות של הממשלה ושל בוחריה.

עד כאן ציטוט שעשוי לרמז על הסתאבות או חלילה שחיתות וחוסר שקיפות. למעשה, התעלול שלכאורה בוצע על חשבון מוזיאון שואה שלא פועל למטרות הכנסה או רווח אלא הנצחה עשוי להראות שלכאורה יש בעייה.

מערכת עיתון ברשת התקשרה לקק”ל וביקשה בנימוס התייחסות לבעייה שדווחה. יתכן שפעם תגיע תשובה, או אולי תביעת דיבה למטרות השתקה או הרתעה, ונשמח לפרסם את ההתפתחויות לפרהסיה.

ארגון העיתונאים ישמח לסייע לחברים שהפכו קורבנות תמימים רק בגלל שהם מחזיקים בחומרים כתובים מתחקירים שעשויים להיות קצת מביכים, ולכן במידה ותבוא תגובה נזעמת או תוקפנית מצד קק”ל הדבר מאוד יועיל לנו להפיץ את הדברים החסויים, שהם לכאורה קצת פסולים, ברבים.

סביר שקק”ל תתעלם מפנייתינו, וזה מצויין, שכן אם זה יקרה בטח נתהה ברבים מה הם מסתירים, נפרסם הגיגים עם קישורים שיפרטו סיבות אפשריות לחששות מוצדקים, וננסה להסביר למה לא תובעים אותנו או לפחות עונים לנו.

המערכה במחזה שאולי יהפוך להצגה דרמטית או לסידרה מצליחה כנראה לא תהייה קלה או קצרה, אבל היא מאוד חשובה לניקוי וחיטוי האורווה. קק”ל כנראה תרצה לשמור על עצמה, אבל הר הכסף שברשותה בעצם שייך לאומה, ולכן יש להם קצת בעייה. לנטוע מידי פעם איזה חורשה לא ממש יפתור אותה.

לפני שנים כולם וכולן סברו שהנאשם בפלילים יכול לעמוד בלי בעייה בפני כמה מילים מזוטרים אלמוניים שסך הכל מסבירות לקוראות ולקוראים שהאיש הוא כזבן נכלולי ואנוכי שמזיק לאחרים.

אחרי שהנוכל הסתבך בהליכים משפטיים ולכאורה אישר מכירת נשק מסוכן ליריבים אפשריים בעבור רווחים אישיים בלי שבמישרד הביטחון יודעים, העבריין המודח כבר לא שולט בעניינים. יתכן שהאזהרות וההסברים קצת סייעו למבולבלים להפנים את המסרים החפרניים, אבל יודעי דבר מספרים שהכל בעצם ברצונו של השוכן במרומים.

במילים אחרות, מאבקים מילוליים שנראים חסרי סיכוי בשלבים הראשונים הם בעצם די יעילים, רק צריך להיות נחושים, עיקביים וסבלניים.

קישור למאמר של התנועה לאיכות השילטון בפייסבוק. קישור להסבר הומוריסטי אודות פעילות קק”ל.

.ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

8 thoughts on “קק”ל לכאורה שדדה מוזיאון שואה

    1. ומה עם הכסף שהם חייבים לניצולי השואה
      זו לא גניבה ?

      ארגון מיותר לחלוטין
      יש לסגור אותו במיידי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן