חוטאים מטמאים מקומות קדושים

חוטאים מטמאים מקומות קדושים

הידיעה שלהלן אינה חדשה או מפתיעה, אבל הבעייה היא שעדיין יש חוטאים שעושים שגיאה בכוונה: אסור ליהודים לעלות להר הבית. למעשה האמור הוא עובדה ידועה, גם אם קיימים מעט רשעים וקומץ עיוועים מוסתים שמצפצפים עליה בחוצפה, מרדנות והתרסה.

למרבה הפליאה והתדהמה מי שאחראי לגזירה האכזרית והאנטישמית הזו זה לא ההנהלה הציונית הדמוקרטית אלא ההנהגה הדתית.

בעברית קלה, כל מי שמשתוקק להפר מיצוות רבנים ולהסתכן בדריכה חסרת כבוד על מקומות קדושים עם הנעליים שעברו בדרך על כל מיני דברים מצפצף על הוראות חכמים, וזה לא ממש מעיד על נימוסים טובים, כבוד לחוקים או אפילו הבנה בכתובים.

למה המתחזים לכשרים לא מכבדים מקומות קדושים והולכים לטמא אותם בלי לדעת על מה הם דורכים? ככה עושים? אולי חשוב שהמתחזים למאמינים כשרים יזכרו שהשוכן במרומים לכאורה רואה את כל המישגים, החטאים והמעללים, וזה לא פחות חשוב ממה שמופיע במפורש בכתובים או בחוקים.

ציטוט:

“כל רבותינו אסרו עלייה להר הבית בצורה חד משמעית”

ציטוט:

בן גביר עלה להר הבית מוקף שוטרים: “אני בעל הבית”

עד כאן ציטוט, והאחרון כנראה מעיד על מרדנות, עבריינות, בורות, כוחנות וגסות.

כידוע למי שכן יודעת ויודע, השכינה אינה פסל, תמונה, גבעה ידועה או שרידי חומה. למעשה, הדבר מוסבר בעשרת הדיברות אפילו עוד לפני הבקשה לא לרצוח אנשים, לשדוד אותם או להביט בערגה בנשים ששייכות לשכנים.

רוח הקודש אינה דבר מוחשי, מקום מסויים, חורבות אבנים עתיקות או אביזר קדוש שתלוי על משקוף. למעשה, אסור לנו באופן מאוד חמור לטעות ולחשוב שפסל, חומה, גיבעה, רחבה או תמונה היא קדושה. אמונה ורוח אינם דברים גשמיים. מי שלא מבין את זה כנראה קצת מתקשה בהבנת הכתוב בכתובים.

כידוע ליודעות וליודעים, האל גם נמצא בכל מקום ובכל זמן, וזו עוד סיבה לא לגשת להר שכן זה צעד שגוי שסתם יעלה עשן, ואין לרב חסדו צורך בשום קורבן. בהחלט ניתן לכבד את מיצוותו, לסור מרע, לעשות טוב, לרדוף פשרה ולאהוב את הזולת גם בלי ליזום מצב מסוכן.

הממשלה הרעננה יכולה למנוע עימותים מיותרים, נפיצים ומסוכנים אם תודיע שהיא מגוננת על קודשי הקודשים שלנו בהתאם להמלצת חכמים כשרים, ואולי זה ימנע ריבים וסיכסוכים מצערים שבהם כל הצדדים סתם סובלים.

קישור למאמר בכיפה. קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- עבריינים קידמו קיצונים מזיקים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן