נביאים חילוניים, פרשים ומומחים

נביאים חילוניים, פרשים ומומחים

כידוע ליודעות וליודעים, הנבואה ניתנה לנביאים מיקראיים שהיו די יצירתיים ולשוטים.

היום זה כבר לא ממש מקובל להיוועץ בנביאים תנכ”יים שכן אנחנו הרבה יותר נאורים ומתקדמים אחרי אלפי שנים. חוץ מזה, הידועים שבהם בעצם כבר מזמן שוכנים במרומים ולכן קצת קשה לקבוע פגישה, והאחרים כאמור נחשבים למתחזים הזויים, חמדנים ויקרנים.

מחוסר ברירה, הציבור המיואש, המודאג והחרד נאלץ לסור לקדושים אמידים שדרים בארמונות מלאי משרתים, להטריח עצמם לכל מיני רבנים מהודרים ומסודרים שברוב חסדם ומאהבת חינם לזולתם הם כמובן לא לוקחים מצלצלין בעבור מתן עזרה לניזקקים, אבל ביציאה יש קופת צדקה גדולה בעבור מרשרשים מהמבורכים.

לקהילה החילונית יש בעייה רצינית. רשמית, חברי המועדון הדמוקרטי לא יכולים להראות בציבור כאילו הם נואשים, מוטרדים וזקוקים לעיצות, ברכות, הוראות או קמעות גשמיות מבני תמותה שמתחזים לשליחי הרב חסדו השוכן במרומים, זה שאין צורך לשלם לו טבין וטקילין בעבור מילמולים קדושים ואיחולים שלא תמיד מתגשמים, אבל נשמעים מרגיעים.

מחוסר ברירה היה צורך להמציא משרה רעננה כדי לסייע לקבוצה המקופחת, זו שלא מאמינה באדיקות כזולתה, לקבל עיצה, הכוונה או אזהרה נבואית בלי לחוש בושה או לשלם כסף בעבור שמיעת דיברי תורה, הגות וקדושה.

התואר- נביא חילוני נראה הכי הגיוני. סך הכל, הגדרת התפקיד, שהיא להסביר שיש לסור מרע, לעשות טוב, לבקש שלום ולרדפהו, מוסברת מהמונח הראשון, והמילה השנייה מעידה על יושרה גלוייה, שהיא עדיפה על התחזות ורמייה.

למרבה המזל, גם חכמי תקשורת משכילים ונבונים המציאו תואר רענן שיניח את דעתן ודעתם של החוששות והחוששים, המוטרדות והמוטרדים, התוהות והתוהים- פרשנים.

להיות פרשן דעתן או פרשנית דעתנית זה דבר שמותר במדינה דמוקרטית, רק חשוב לזכור לחשוב בצורה פרטנית, אישית והגיונית, שכן אין תמיד צורך להאמין שבן תמותה אחר יודע יותר.

כמובן, כמו פרשנים מומחים ונביאים מיקראיים, גם נביאים חילוניים לפעמים טועים, אבל זה רק בגלל שהם מנחשים, משערים ואנושיים, ולא באמת קדושים תנ”כיים שמדברים עם הרב חסדו על תחזיות, שיחים בוערים שאינם כלים או דנים בהעברת מסרים חשובים להמונים.

ציטוט:

המומחה לענייני ערבים: “לא רואה מנהיג שיחסל את סינוואר”

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? גם מומחים הם כנראה פרשנים דברניים, שזה די דומה לנביאים חילוניים. אף אחד לא באמת יודע מה יביאו הימים, אבל לציבור המאזינות והמאזינים הם מספרים בביטחון מלא מה לדעתם אולי יקרה, כאילו שהגיע אליהם מלישכת הרב חסדו סמס היישר לניידים.

לעומת המומחה שמנבא מה לדעתו האישית לא יקרה, יש אפשרות שהוא טועה. כנראה שבעתיד נוכל להשוות בין הנבואה שניתנה לתוצאה.

יש בעולם כמה זדים מזיקים ומסוכנים שלא מצייתים להוראה הקדושה ממרומים, והם מדרבנים פגיעה ביצירים, בצלמים וברואים כאילו אין אלוהים. היהודים מאמינים שיש צורך להסתדר בכבוד עם השכנים, אבל מצד שני למען קדושת החיים מותר למותקפים לקום על הזדים שזוממים לגרום נזקים.

בעברית קלה, לא בטוח שמי שמסית וגורם לפגיעה רצחנית, איומה נוראה יהנה מהפנסיה או להיות סבא היושב בניחותה בראש שולחן המשפחה.

במציאות, ללא קשר לפרשנות, מומחיות או נבואה, סביר שתבוא לרשעים הענשה.

זה כנראה יקרה גם התגובה ההולמת לשנאה מסוכנת ומזיקה תגרום למהומה קלה עד מתונה שבסוף תרגע מעצמה כשיובן שהיא אינה באמת יעילה, או שהחגיגה סתם תדעך בצורה נחושה עם קצת עזרה מלמעלה.

כאמור, רק בעתיד כנראה נדע אם נבואה חילונית צדקה, או שמא פרשנות מלומדת הצליחה לחזות את מה שבא. סבלנות היא מעלה חשובה שמאוד מרגיעה, במיוחד כאשר קיימת תהייה לגבי התוצאה של מה שטרם אירע

קישור למאמר בחדרי חרדים. קישור למאמר בשם- עיקרה עם תוספת קלה. קישור למאמר בשם- עידכונים קלים לכללים הידועים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “נביאים חילוניים, פרשים ומומחים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן