קשה להיות אנטישמי או יהודי

קשה להיות אנטישמי או יהודי

כידוע לרוב האנשים המתורבתים והמשכילים נאצים רשעים פעם סימנו, רדפו, השפילו, התעללו, שדדו, בזזו, גירשו ואז גם שאפו להשמיד את האומה היהודית, ואומנם הם הצליחו לרצוח באופן תעשייני ומזוויע הרבה מיליונים.

האומות המאוחדות מזמן הכירו בשואה היהודית כאסון אנושי מזעזע, אולי המרושע והרצחני בכל ההיסטוריה.
למרבה הצער, על אף ההסכמה העולמית לגנות גזענות רצחנית ושינאה מזיקה, לא כל האנשים אוהבים יהודים, וזו עובדה ידועה. מי יודע? אולי זה בגלל יחסי ציבור גרועים, השמצה, הכפשה והסתה שהשתרשה, או שפשוט מאז אלפי שנים אנו הנבחרים שסובלים בגלל שתורתנו קוראת להתחשב ולהיות מוסריים וזה מאוד מעצבן את השכנים.

יתכן ששונאי ישראל מעדיפים עבריים צלובים, שלפני שנבגדו, הוקרבו, נצלבו ומתו ביסורים רבים קראו לחמלה ואהבה ליצירות וליצירים כמומלץ אצלנו בכתובים הקדושים, או שהם נוהים אחר איזה אללה יחיד השוכן במרומים, זה ששמו מאוד דומה לאל של העבריים ועיקר תורתו זהה לחלוטין לזו של היהודים, כולל ברית מילה ואיסור על זלילת חזירים.

ללא קשר לשאלה המעניינת מדוע אנו מאוד סובלים כבר יותר מידי שנים, חשוב לזכור שכל הדתות קוראות להימנע מפגיעה, וזה כולל רצח מאות אלפי אזרחים סורים וטבח חסר הצדקה באוקראינים האומללים.

במציאות, אין הרבה טרוריסטים יהודים שמפוצצים מסעדות ואוטובוסים. גם לא רואים עבריינים עבריים עם סכינים, אקדחים או גרזינים רוצחים עוברי אורח תמימים מחמת ליקויים בהבנת הכתוב בכתובים וחוסר יכולת של גיבורים לשלוט בדחפים מזיקים, הרסניים ואלימים.

במציאות וכמו שההיסטוריה הלאומית העצובה בכל דור ודור מראה, בדרך כלל אנו הקורבנות לזדים, צוררים, אוייבים, שונאים, רשעים, מפגעים, פוגרומיסטים, קוזאקים, טרוריסטים וגזענים אלימים. למעשה, במיוחד בעבורנו העולם המתורבת המציא מונח נחמד שיתאר את מצב העניינים, ולכן עד היום אנו נהנים לומר את המילה- אנטישמים.

בעברית קלה, יש במילון העולמי מילה מיוחדת ונפרדת שמתארת שנאה ליהודים, וזה כנראה אומר שהדברים הפסולים מוכרים, ידועים, מקובלים ושגרתיים מאז הרבה מאוד שנים.

כמו אצל הגזענים, שמתביישים להודות ששנאה החליפה אצלם את עיקרה של תורה והם ממציאים פגמים אצל אחרים כדי להלבין פנים ברבים ולנסות להצדיק את החטאים שהם מבצעים, גם אנטישמים בדרך כלל מחפשים צידוקים שלכאורה נשמעים הגיוניים כדי לשנוא ולפגוע באחרים, אפילו שזה לגמרי סותר את המצווה אצל כולם בכתובים הקדושים.

למרבה הצער, ניסיון להלבין ליהודים פנים ברבים ומאמץ ציבורי לטעון שהם לכאורה אנטישמים רק חושף את עמדתם, גישתם ואמונתם של המלעיזים.

נו טוב. אז עכשיו העולם ראה איך תמיד מנסים לומר שהיהודים אשמים ולהטיל בהם פגמים שלא תמיד באמת קיימים. במציאות לא באמת הרעלנו בארות, לא הפצנו מגפות ולא רצחנו ילדים נוצרים כדי להשתמש בדמם כדי לאפות מצות יבשות לחגים. האוקראינים אינם באמת נאצים ששונאים יהודים, שהרי הם בחרו באופן דמוקרטי ועצמאי אחד כזה לתפקידים בכירים.

זה בסדר שהאנטישמים מספרים על עמדתם הקלוקלת כנגד יהודים ברבים, אבל אין בחדשות המסעירות שייצר שר החוץ המלומד של הרוסים דברים שאינם כבר ידועים לנו מניסיון מר בן אלפי שנים.

מה שנחמד זה לראות את הצאר עצמו נחפז להתנצל, כנראה אחרי שהבין שהיום הדברים כבר קצת אחרים. החדשות עוברות תוך רגעים, כזבים זדוניים נחשפים, ושקרים בוטים מתגלים. מה אפשר לומר? זה בטח קצת לא נעים שכולם רואים את החטאים.

חוץ מזה, אם להיות לרגע מעשיים, שהרי רודנים רצחניים אינם באמת מוסריים, מתחשבים או מנומסים, הדברים שהושמעו כנראה לא רק באו מרצון להיות נחמד ליהודים אלא אולי משאיפה לא לעורר שדים בעלי אמצעים.

ברוך השם, לפי מקורות זרים היום כבר יש לנו יכולת די מרשימה להתמודד עם כל מיני אתגרים בצורה יעילה, ולכן לא באמת כדאי יותר מידי לעצבן אומה עצבנית, חרדה, נחושה וחמושה. בנוסף, השקרים של שר החוץ הרוסי גם עיצבנו עמים אחרים, וגם הם מסוגלים לגרום לאמא רוסיה נזקים. בקיצור, לעכשיו אולי לא כדאי לנסות להיות אנטישמיים בגלוי מול הצופות והצופים.

ציטוט:

לשכת רה”מ: פוטין התנצל על דבריו של שר החוץ הרוסי לברוב.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? נחמד שהצאר התנצל על השקר שנאמר, ורק חבל שלא שמענו דבר דומה גם מהשר. מי יודע? אולי הוא עדיין מאמין בשקריו המוטעים לחלוטין?

בכל מקרה, נראה שמבחינה דיפלומטית אפשר עכשיו לספר שבעזרת שיח סובלני ומכבד ניתן להתגבר על האירוע המביך הזה, שהיה משגה ולא ממש יפה.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- יהודים, נאצים ודיפלומטים משעשעים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן