חזון המדינה ודרכה של תורה

חזון המדינה ודרכה של תורה

למרבה הצער, נראה שלא כל השרות והשרים בממשלה מכירים את תוכנה של המגילה שהקימה מדינה. זה קצת מוזר, אבל אולי ניתן לתקן את התקלה המביכה בעזרת הסבר סבלני ומנומס לגבי עיקרה של תורה ומצעה של האומה. מעניין איך אפשר להשבע אמונים אם לא מבינים מה העקרונות המנחים שאליהם מתחייבים או אם סתם מתנגדים לערכים הקדושים?

משום מה אצל אלה שהיו בכנופיה שהודחה יש התנגדות לשוויון אפילו שרשמית אנו דמוקרטיה. בנוסף, אין חתירה לשלום אפילו שזה החזון לציון ומצוותו של האל העליון, אין פסילה לכהונה של נאשם עבריין המסובך עד צוואר בחשד לפגיעה בביטחון, ובקיצור יש רושם שאולי הממשלה רעננה אבל יש בה נציגות מטרידה לעמדה מרדנית ושונה שבוגדת בעיקרי הרעיון, וזה מעורר תימהון.

הנה ציטוט שאולי יעזור להסביר לשוגות ולשוגים שמדינת ישראל היא דמוקרטיה שוויונית שחותרת להסדרה עם השכנים, ושחוקית בדמוקרטיה כולם שוות ושווים, אפילו הגזענים, הקיצונים הבדלנים הסחטניים והסרבנים הלוחמניים:

מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויו​ת חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות.

אנו קוראים – גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים – לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים. אנו מושיטים יד שלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן, וקוראים להם לשיתוף פעולה ועזרה הדדית עם העם העברי העצמאי בארצו. מדינת ישראל מוכנה לתרום חלקה במאמץ משותף לקידמת המזרח התיכון כולו.

ציטוט:

 סור מרע ועשה טוב בקש שלום ורדפהו.

עד כאן ציטוט שבעזרת השם יעזור לטועים, לטועות, לשוגים, לשוגות למורדים ולמורדות להבין שגישתם וגישתן מנוגדת לחלטין מהמופיע במגילה ובהוראות הקדושות.

ישראל, היא ציון, זו דמוקרטיה שוחרת שלום שמאמינה בשוויון. לפיכך, התנגדות לעקרונות הללו מהווה בגידה וכפירה בעיקר הרעיון. מי יודע? אולי ההסבר יעזור שלעיל לאיילת וגדעון? סך הכל, רוב הישראליות והישראלים כבר יודעות ויודעים זאת מאז התיכון.

קישור למגילת העצמאות. קישור לויקיטקסט. קישור למאמר בשם- מי בוגד בחזון לשוויון בציון? קישור למאמר בשם- שוויון בדמוקרטיה הוא אסון? קישור למאמר בשם- החזון לציון כולל שוויון. קישור למאמר בשם- מגילת העצמאות תשמור על הציונות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

One thought on “חזון המדינה ודרכה של תורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן