חלוקת רווחים משפרת ביצועים

חלוקת רווחים משפרת ביצועים

הרעיון הקפיטליסטי הוא שהשוק יאפשר תחרות חופשית, הטובים יעשו רווחים, והשאר יהיו עניים ויקנאו באמידים. בצורה זו, קומץ המצליחים יחושו מאושרים ועשירים, ויתר הציבור יחלום על כרטיסי מזל נוצצים שבדרך כלל לא מגיעים כדי לשפר את החיים.

לעומת הגישה התחרותית, שמאמינה שמעט ההחזקים שורדים בעוד שלרוב האחרות ולאחרים יש כנראה בעייה שהיא באחריות השוכן במרומים שברצונו יצר אותם עניים, הגישה הסוציאליסטית והחברתית מאמינה שכל בני האדם נולדו בצלם ולכן חשוב לכבד גם את החלשות והחלשים, הקשישות והקשישים, החולות והנכים.

חלוקת רווחים עם הפועלות והפועלים זה רעיון מדהים. כולם מרוויחים. העובדות והעובדים לא חשות מנוצלות או מקופחים בידי חמדנים אנוכיים, והחברה כולה הופכת למשפחה וצוות שבו יש תפקידים לכל החברות והחברים.

חבל שהנוהג הנהדר לא מיושם בכל החברות כדי למקסם בהן רווחים ולשמח את העבדות והעובדים, שמייד יחושו כשותפות ושותפים לרצון להגדיל הישגים ולשפר ביצועים.

ציטוט:

עשרות מיליוני שקלים מרווחי התעשייה האווירית יוענקו לעובדי החברה, בהנחיית היו”ר עמיר פרץ. לדבריו היו”ר העובדים שותפים להצלחות, שאפשרו לתעשייה האווירית להעניק דיבידנד למדינה, ולכן יתוגמלו על כך כספית. כמו כן, הסכום צפוי להתחלק באופן שווה בין העובדים תוך שהיתרה על בסיס קריטריונים של מצוינות ותרומה משמעותית לחברה.

עד כאן ציטוט.

כל הכבוד לציוני אמיץ ושיוויוני על שהוא מאמין במתן תגמולים, ומשתף את כולן וכולם ברווחים. מנהיג שמאזין לצרכיהם של אחרים פועל כמו אב לילדים, ויש סביב השולחן שלו די מזון גם לקשישים שכבר אינם יצרניים, לעוללים ואולי גם משהו לאורחים רעבים.

ההצעה לפתח את מערכת כיפת ברזל הגיעה ממהנדסים, אבל רק בזכות שר הביטחון שהתעקש ולחם על תקציבים ואישורים היום יש הגנה שאין כמותה לאחרים למדינת היהודים, ואנו בטוחות ובטוחים.

יתכן שהבקשה לחלוק ברווחים באה מהפועלות והפועלים, שוויתרו על כספים בזמן שהשתוללו אצלנו וירוסים ופחדים קיומיים, אבל מי שעכשיו אישר וגם דאג לבצע את הדברים היה הציוני האנושי שבזכותו לכולם וכולן בארץ יש שכר מינימום ופנסיה, כך שמזמן הוא בעצם דואג לעובדות ולעובדים.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם: קישור למאמ בשם- בלי הנאשם הפלילי יש שיפור משמעותי. 

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן